Откриха двойник на Венера | IT.dir.bg

JAXA/NASA/Hinode

Откриха двойник на Венера

Астрономи откриха малка скалиста планета, обикаляща около близка до нас звезда.

Учени от Масачузетския технологичен институт откриха с телескопи в Чили скална екзопланета с размерите на Земята, която е с доста висока температура, но все пак е възможно там да има плътна атмосфера като на Венера, съобщи Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Планетата GJ 1132b е само на 39 светлинни години от нас и попада в обсега на телескопа "Хъбъл".

Тя е прекалено гореща, за да има на нея живот, но температурата й от 230 градуса по Целзий е много по-ниска, отколкото на другите известни скални екзопланети.

Нейният диаметър е малко по-голям от земния, но масата й е 60 пъти по-голяма.

Звездата на планетата GJ 1132 или Глийзе 1132 е червено джудже, което е пет пъти по-малко от Слънцето.

Планетата се намира много близо до звездата си - 2.24 милиона километра от зваздата, като една пълна обиколка отнема 1,6 дни. Затова там е много горещо и всякаква вода би се изпарила.

Откритa е древна планетна система на 11 млрд. години >> >> >>

Учените смятат, че едната страна на планетата е постоянно обърната към звездата, подобно на Земята и Луната, като това е в резултат от близостта на двата космически обекта, съобщава Discovery News.

"Атмосферата би могла да разпределя по-равномерно топлината, като съществува възможност да има зони, с температури подходящи за обитаване", смятат учените.

"Целта ни е да намерим двойник на Земята, но междувременно намерихме двойник на Венера, с атмосфера която най-вероятно съдържа значително количество въглероден диоксид" - каза астрономът Дейвид Шарбоно от екипа.

Открита е подобна на Земята планета >> >> >>

Астрономите се надяват да продължат наблюденията с телескопите "Хъбъл" и "Спицър", а по-късно и телескопа "Джеймс Уеб", който ще бъде изстрелян през 2018 г.

Заради близостта й и малкия размер на звездата й те ще могат да я изследват с "безпрецедентна точност".

Това прави находката "една от най-значимите планети, откривани извън Слънчевата система".

Бури от разтопен метал - на планета без звезда >> >> >>

Откриха двойник на Венера

Астрономи откриха малка скалиста планета, обикаляща около близка до нас звезда.

4 232 JAXA/NASA/Hinode

Нейният диаметър е малко по-голям от земния, но масата й е 60 пъти по-голяма.

Откритa е древна планетна система на 11 млрд. години >> >> >>