През 2017 учените искат да открият извънземни | IT.dir.bg

NASA/JPL-Caltech/SSI/PSI

През 2017 учените искат да открият извънземни

През 2017 година учените се надяват да открият извънземен живот.

През 2017 година учените по света най-после се надяват да се натъкнат на извънземни форми на живот на луните на Сатурн и на екзопланетата Проксима Б, пише в. "Дейли мейл", цитиран от БТА.

Специалистите, начело с д-р Саймън Фостър, възлагат най-големи надежди на сондата Cassini, която изследва луните на Сатурн и ще приключи мисията си през септември 2017 година.

Започва ”големият финал” на Cassini >> >> >>

Този космически апарат направи сензационни открития, откакто попадна в орбитата на тази планета през 2004 година. Сред тях е големият океан във вътрешността на Енцелад и присъствието на течни морета от метан на Титан.

След близо 20-годишна служба Cassini е към края на своята мисия, тъй като горивото му се изчерпва. Но преди нейния край, сондата ще се спусне в атмосферата на Сатурн на 15 септември 2017 година, като ще предаде за сбогом своите последни научни данни.

Откриха глобален океан на още една луна >> >> >>

Д-р Саймън Фостър от лондонския "Импириъл колидж" вярва, че през 2017-а Cassini ще открие извънземни форми на живот.

"Енцелад, една от луните на Сатурн, е покрита с лед, под който има глобален океан от течна вода и е много вероятно да предоставя условия за извънземен микробен живот", заявява специалистът.

Водна пара излиза от Европа - луната на Юпитер >> >> >>

Друг кандидат е луната на Юпитер Европа.

Експертите се надяват да се натъкнат на живи организми и на екзопланетата Проксима Б. Тя е само на 4,2 светлинни години от Слънчевата система (40 трилиона километра). Тя орбитира около червеното джудже Проксима Кентавър, която е най-близката до Слънчевата система звезда. Планетата е в обитаемата зона, където може да има течна вода на повърхността - необходимо за живота условие.

Заради близостта си Проксима Б може да стане първата екзопланета, до която да бъде изпратен космически апарат. С това тя заслужи голямо внимание, когато беше обявено откриването й на 24 август. Проксима Б, която е приблизително 1,3 пъти по-масивна от Земята, орбитира много по-близо до централната си звезда, отколкото нашата планета около Слънцето, обикаляйки я за 11,2 дни. Според специалистите Проксима Б е скалиста планета като Земята.

Увеличават се шансовете за живот на Proxima b >> >> >>

През 2017 учените искат да открият извънземни

През 2017 година учените се надяват да открият извънземен живот.

22 178 NASA/JPL-Caltech/SSI/PSI

Започва ”големият финал” на Cassini >> >> >>

Откриха глобален океан на още една луна >> >> >>

Водна пара излиза от Европа - луната на Юпитер >> >> >>

Друг кандидат е луната на Юпитер Европа.

Увеличават се шансовете за живот на Proxima b >> >> >>