Продажбата на ключови думи от търговски марки от американската интернет търсачка Гугъл (Google) на рекламодатели в интернет не нарушава правилата на ЕС, разпореди днес Съдът на Европейските общности (ЕО), цитиран от ДПА.
Националните съдилища обаче могат да възразят срещу употребата на подобни ключови думи в рекламната услуга АдУърдс (AdWords) на търсачката, се отбелязва в необвързващо мнение на генералния адвокат на съда.
Случаят изправя един срещу друг Гугъл с френската компания за производство на луксозни стоки Луи Вюитон (Louis Vuitton), която протестира срещу факта, че някои реклами на ЕдУърдс насочват към продажбата на фалшиви продукти. Когато интернет потребителите използват Гугъл, за да търсят по ключови думи, най-голямата интернет търсачка в света предоставя списък от близки до търсената дума връзки, както и реклами, разположени в дясно на екрана. Гугъл печели пари като продава подобни ключови думи на рекламодателите, отбелязва ДПА. Луи Вюитон протестира срещу подобна практика пред френски съд, твърдейки, че тя вреди на търговската й марка. Според мнението на генералния адвокат на съда Поярес Мадуро Гугъл "не е нанесла щети на търговски марки, като е позволявала на рекламодателите да избират чрез АдУърдс ключови думи, съответстващи на тези марки".