Коментари - Airbus тества летящото си такси | IT.dir.bg
назад

Airbus тества летящото си такси

Първият функциониращ прототип на аеротаксито Vahana на Airbus вече е готово за практически изпитания.

Обратно в новината

Коментари - Airbus тества летящото си такси | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

"пропелери" ?!?! ама наистина ли? В кой точно правописен речник видяхте как се изписва тази измислена дума? Аз смятам, че е по-правилно да се каже "прапела" (поне така звучи тук отдолу) Все едно, хеликоптерите имат едно много подобно устройство, че и по-старите самолети. Интересно, защо при тях се нарича... перка ?!?!

ах.. ама съм идио! то било витлов апарат с пропелери... ясно, богатство на езика!

Така е, светът се променя! Трябва да проумеем и приемем това! Преди 20-25 години гледахме тъпо мобифоните, но сега са част от нас! След 20-25 години такива "таксита" или подобни технологии ще са част от нас, но пак ще има нещо ново, което ще гледаме тъпо!!! Така е, светът върви напред!

Да се надяваме до пет-шест години да се повозим!

Тия пропелерите монтирани на конзоли дали елиминират нуждата от защита при стоящи наблизо хора?

Затова хеликоптера е много по смислен от повечете предлагани такива авагардни с перки апарати. ;) Перките са горе и няма да отрежат на някой краката, ръцете или главата. Би трябвало да има изискване перките да не са по-ниско от 2.5 метра. Освен това ги поставят в една плоскост, което не знам доколко е ефективно. Би трябвало да могат да сместят повече, ако ги слагат на два слоя разместени или на различна височина. Последното не знам как ще се отрази на полета. Има си някакви ефекти, като резане накрая на перката, за да не вдига толкова шум. Но не съм толкова запознат.

Да ползват хеликоптер. Що за глупости измислят. А това с движещите се нагоре перки го има от много много отдавна на самолети. Въпроса е това икомонически обосновано ли е?

Човек ще рече, че ти плащаш за разработката. Умник...

Първо си има самолети излитащи вертикално с перки. Само един пример - V-22 Osprey. Търси си го на картинки. На този принципа не се отличава. Ако бяха ефективни, бече щеше да ги има тези "таксита". С оглед на малкото хора които побира, егати ползата. Все едно има нещо ново? Сигурно един обикновен дирижабъл харчи по-малко. Само дето са големи.

Пропускате същността - такси, не каква да е летяща машина

Колите таксита по какво се отличават от другите коли? Тук разликата ще е приблизително същата, дори и да няма пилот. Такси е просто услуга извършвана с машина за придвижване. Устройството което виждаш не е такси, нищо че ти го представят като такова. Превръща се в такси чак при ползване за такова.

Традиционният хеликоптер е хардкор машина - голяма, мощна, шумна, харчи гориво и т.н. С нови свръхлеки и много здрави материали можв да се постигне сериозна ефективност с по-маломощни, но икономични двигатели. Тук се търси превоз на ограничени товари и сравнително къси разстояния.