Apple твърди, че ремонтира iPhone и MacBook на загуба
Компанията се оплака, че въпреки високите цени в сервизите си, работи на загуба
Въпреки че не е много популярна тема в България, поради липсата на официален магазин и фирмен сервиз на Apple, ремонтите на компанията са обект на редица критики, особено в САЩ.
Компанията по всички начини се опитва да ограничи възможността "случайни хора" да ремонтират продуктите им, още по-малко потребителите да се опитват да го правят сами.
За сметка на това тя предлага изключително скъпи услуги в сервизите си. Всичко това доведе дори до изслушване на представители на Apple пред Конгреса на САЩ.
И въпреки че ремонтите в сервизите на Apple струват двойно и тройно по-скъпо от тези в "нормалните" сервизи, нейните представители заявиха, че дори с тези цени те работят на загуба.
Така със смяна на екран за 329 долара и подмяна на батерия за 80 долара, от 2009 година насам разходите на компанията по предлагане на ремонтни услуги се оказва, че надхвърлят приходите, които генерират.
Специалисти веднага обвиниха Apple в счетоводни хватки, за да получат този резултат, но поне юридически и счетоводно всичко е кристално.
От компанията заявяват, че искат да предоставят на потребителите си "пълноценно преживяване" и точно поради тази причина ремонтите струват толкова, а компанията прави всичко, за да не позволи на трети страни да ремонтират iPhone и MacBook по-евтино.