Свързаните "джаджи" се търсят все повече в пандемията
Очаква се те да изпреварят смартфоните през 2030 г.
Слушалки, скрити в перлени обеци; часовник, който отчита температура; пръстен, който следи цикъла на съня: пазарът на свързани "джаджи се" възползва от интереса към здравето и домашните задачи, до които доведе пандемията от Ковид-19, отбелязва Франс прес.
Така изглежда еволюцията в технологиите - част от тенденциите, обсъждани на Световният конгрес на мобилните технологии (Mobile World Congress), който продължава до утре в Барселона.
И докато продажбите на смартфони в световен мащаб са спаднали миналата година, то продажбите на устройства, свързани с интернет, са скочили с 37 процента през 2020 година, по данни на консултантската компания Стратеджи аналитикс (Strategy Analytics).
За първи път глобалните продажби на тези "джаджи" надхвърлят половин милиард артикула и се очаква да изпреварят смартфоните до 2030 година, според същия източник.
Аксесоарите за уши като безжични слушалки, които ви позволяват да осъществявате разговори и да слушате музика, представляват почти две трети от продажбите на интелигентни устройства през миналата година. Много от хората, които работят от вкъщи, инвестират в слушалки, съвместими с видео разговори.
След тях се нареждат устройствата за китка (36 на сто от продажбите в света), включително интелигентни часовници, измерващи стъпки, сърдечен ритъм и дори нива на кислород.
"Всеки отделя много повече внимание на здравето си и тези свързани устройства помагат много", коментира Нийл Моустън от Стратеджи аналитикс (Strategy Analytics).