Вероятността от сблъсък с астероид расте | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

Вероятността от сблъсък с астероид расте

През последните години учени от цял свят са открили голям брой астероиди и други космически обекти, които може да се сблъскат със Земята, заяви пред Интерфакс Юрий Зайцев, съветник в руската Академия на инженерните науки.

В миналото се смяташе, че падането върху Земята на космически обекти от рода на Тунгуския метеорит става веднъж на 700-900 години, а днес се твърди, че подобни събития може да стават едва ли не на всеки 90-100 години.

Това се обяснява с предположението, че Земята е попаднала в някакъв поток от големи небесни тела - през последното десетилетие са били открити повече астероиди отколкото през предишните два века. Днес всяка година биват откривани повече от 1000 такива тела, посочи Зайцев, цитиран от БГНЕС.

В момента астероидът "Апофис" (2004 MN4) е смятан за единствената сериозна заплаха от космоса за Земята. Той премина на 14,46 млн. км. от планетата ни на 9 януари тази година.

След обработка на данните, получени при преминаването на космическото тяло, специалисти от лабораторията по реактивно движение на НАСА на практика отхвърлиха всякаква възможност през 2036 г. то да се сблъска със Земята. Те изчислиха, че шансът това да се случи е 1 към един милион.

Учените установиха, че през 2068 Апофис отново може да застраши Земята, като вероятността астероидът да удари планетата се изчислява на 2,3 на милион.