Изследователи на „Хъбъл“ откриха цял куп малки черни дупки | IT.dir.bg

Снимка: NASA

Изследователи на „Хъбъл“ откриха цял куп малки черни дупки

Изненадващото откритие може да бъде много полезно за учените

| Редактор: Катя Димитрова 7 2231

Екип, използващ космическия телескоп "Хъбъл", е открил концентрация от малки черни дупки в кълбовидния звезден куп NGC 6397. Обектът се намира на 7800 светлинни години от нашата планета и е първият, чиято маса и обхват са записани.

Групата вероятно се е образувала, когато черните дупки са падали към центъра на клъстера чрез гравитационни взаимодействия с по-малки звезди. По-тежките звезди са склонни да гравитират към средата, дори когато не са колапсирали в черни дупки.

Любопитен факт е, че откритието е направено случайно, докато специалистите са искали да намерят една неуловима черна дупка със средна маса. Те обаче се надяват това изненадващо откритие да донесе много ползи за науката.

Направените наблюдения могат да разширят знанията на човечеството за черните дупки и явленията, които те създават. Според учените, куп като този може да е ключов източник на гравитационни вълни например.

Изследователи на „Хъбъл“ откриха цял куп малки черни дупки