Китайският марсоход спира работа до декември заради прашни бури и температури над -100°C | IT.dir.bg

Снимка: CNSA

До средата на юли градусите ще поднат още повече

| Редактор: Аделина Томова 21 3006

Заради прашните бури на Червената планета и началото на студения сезон, китайският марсоход премина в режим на хибернация, който ще продължи до декември, съобщи ТАСС, като цитира Китайското национално космическо управление.

През деня температурата в района, където се движи изследователският апарат, достига минус 20 градуса по Целзий, а през нощта пада до минус 100 градуса. До средата на юли температурите ще станат още по-ниски.

Както списанието "Нейчър Джиосайнс" (Nature Geoscience) съобщи през март, китайските учени са получили първите данни за структурата на вътрешността на Марс в зоната за кацане на роувъра, а също така са открили следи от водна и химическа ерозия на почви и камъни, разположени в равнината на Утопия.

Марсоходът е ключово звено в китайската марсианска мисия, която бе изпратена до четвъртата планета на Слънчевата система през юли 2020 г. През февруари миналата година самоходната машина достигна орбитата на Марс, а през май направи успешно кацане.

До средата на юли градусите ще поднат още повече