НАСА публикува нови снимки на Плутон | IT.dir.bg

НАСА публикува нови снимки на Плутон 4

НАСА публикува нови снимки на Плутон

НАСА публикува нови детайлни снимки от повърхността на Плутон, получени от космическата сонда New Horizons.

ВИЖТЕ СНИМКИ  > > > >

Те показват удивително богатство и разнообразие на форми на релефа на планетата джудже, съобщи НАСА, цитирана от БТА.

"Формите на релефа и сложността на процесите, които наблюдаваме на Плутон, не отстъпват на тези, които сме виждали преди в Слънчевата система" - разказва Алън Стърн, един от ръководителите на проекта New Horizons.

"Ако преди полета на сондата художник бе нарисувал такива картини на Плутон, бих ги нарекъл преувеличени, но това е, което съществува в действителност" - казва още Стърн, коментирийки снимките на планетата джудже, направени от близко разстояние.

През почивните дни New Horizons започна да предава снимки на Плутон с висока резолюция.

Операцията по предаване на информацията ще продължи една година.

Снимките, получени през последните няколко дни, са увеличили повече от два пъти видимата наблюдавана повърхност на Плутон, а резолюцията е 400 метра на пиксел.

Новите изображения показват разнообразни форми на релефа - дюни, потоци воден лед, които, вероятно, са текли от планините в равнините, дори мрежа от долини.

На повърхността на Плутон има също хаотично разположени планински масиви, напомнящи релефа на Европа - спътника на Юпитер.

"Повърхността на Плутон по своята сложност не отстъпва по нищо на Марс" - твърди Джеф Мур, водещ специалист в проекта New Horizons в областта на геологията, геофизиката и визуализацията.

На последните снимки се виждат както древен релеф, изпъстрен с кратери, така и млади ледени равнини.

Учените допускат, че там може да има пясъчни дюни.

"Дюните на повърхността на Плутон, ако това наистина са дюни, са нещо поразително, тъй като сега атмосферата е силно разредена" - пояснява Уилям Макиннън, друг член на екипа.

По думите му, появата на дюни може да означава, че преди Плутон е имал плътна атмосфера.

Съществува също вероятността те да са се появили в резултат на процес, който все още е необясним за учените.

ВИЖТЕ ОЩЕ СНИМКИ НА ПЛУТОН  > > > >

НАСА публикува нови снимки на Плутон 4

НАСА публикува нови снимки на Плутон

17 304 NASA/Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory/Southwest Research Institute

ВИЖТЕ СНИМКИ  > > > >

Операцията по предаване на информацията ще продължи една година.

Учените допускат, че там може да има пясъчни дюни.

ВИЖТЕ ОЩЕ СНИМКИ НА ПЛУТОН  > > > >