Проектът АТЛАС откри 12 непознати морски създания | IT.dir.bg

Снимка: University Of Edinburgh

Проектът АТЛАС откри 12 непознати морски създания

Изследвания бяха извършени с дълбоководни роботи

| Редактор: Десислава Димитрова 7 3816

Морски биолози, работещи по проекта АТЛАС, съобщиха, че са открили 12 непознати за науката морски видове, съобщи Физ.орг.

Сред тях са нов вид корал, две животни, които прилича на мъх, морски таралежи.

Финансираният от ЕС проект за изследване на северния Атлантически океан приключи след 45 експедиции за пет години, в които участваха повече от 80 учени от 13 държави. Те изследваха водите, морското дъно, теченията и обитателите на океана. С напредването му специалистите оцениха и промените, предизвикани от глобалното затопляне, отбелязва изданието, цитирано от БТА.

Първоначалната цел на екипа беше да картографира дълбините край европейското, американско и канадско крайбрежие, както и зони в международни води. В хода на работата изследователите се спряха на 12 специфични локации в дълбоките райони на Атлантическия океан.

Повечето изследвания бяха извършени с дълбоководни роботи. Освен 12-те непознати вида, специалистите откриха 35, живеещи в области, смятани преди за нетипични за тях.

Досега за изследванията са публикувани 113 статии. Очакват се още в близко бъдеще.

В края на проекта участниците казаха, че е известно повече за Луната и Марс, отколкото за дълбоките океани на Земята.

Учените установиха също, че подкиселяването на океана заради глобалното затопляне разрушава основите на кораловите рифове. Те прогнозираха, че много дълбоководни хабитати ще се сринат през този век. Изследователите откриха, че теченията в Атлантическия океан се забавят и това променя метеорологичните модели и още повече нарушава чувствителните екосистеми. /

Проектът АТЛАС откри 12 непознати морски създания

Изследвания бяха извършени с дълбоководни роботи

| Редактор : Десислава Димитрова 7 3816 Снимка: University Of Edinburgh

Сред тях са нов вид корал, две животни, които прилича на мъх, морски таралежи.