Радиотелескопи показват как работи теорията на гравитацията в екстремни условия | IT.dir.bg

Снимка: Shutterstock

Радиотелескопите са от решаващо значение за някои важни открития

| Редактор: Таня Тодорова 3 2222

Международна група астрономи показа, че теорията на гравитацията на Айнщайн продължава да работи, дори в по-екстремни условия.

Екипът, с помощта на три радиотелескопа - Arecibo, Green Bank и Westerbork Synthesis - е прекарал шест години в изследване на необичайна тризвездна система, съставена от пулсар и две бели джуджета - пример за екстремно гравитационно действие. Движението на пулсара ще определи дали концепцията на Айнщайн работи добре в подобна среда.

За да се докаже теорията, едно от белите джуджета трябва да се окаже отговорно за движението на пулсара, което би довело до получаване на импулси в точно определени моменти. Ако нито едно от тях не влияе на пулсара, тези импулси ще пристигат в хаотичен порядък. Разбира се, едно от белите джуджета е отговорно за движението на пулсара и теорията е пеоверена.

Това наблюдение няма да доведе до обединена теория, която да свързва гравитацията с квантовата механика, но със сигурност е един ефективен тест, смята Дейвид Каплан от Университета в Уисконсин-Милуоки, цитиран от  idg.bg.

Така или иначе това е само началото на тестовете, тъй като радиотелескопите в процес на разработка като Square Kilometer Array например обещават да намерят повече от тези идеални за тестове пулсарни системи. Ако намерят достатъчно, те биха могли или да подкрепят теорията на Айнщайн, или да намерят начин да я оборят.

Радиотелескопите са от решаващо значение за някои важни открития, свързани с естественото състояние на Вселената.

Радиотелескопите са от решаващо значение за някои важни открития