Роскосмос свиква среща заради проблема със скачената с МКС капсула "Союз МС-22" | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images

Роскосмос свиква среща заради проблема със скачената с МКС капсула "Союз МС-22"

Разхерметизацията на радиатора на пилотирания космически кораб създаде извънредна ситуация

| Редактор: Аделина Томова 19 3508

Среща, на която ще бъдат разработени препоръки за действия заради разхерметизацията на радиатора на пилотирания космически кораб "Союз МС-22", ще се проведе в края на декември, предаде ТАСС, като цитира руската космическа агенция Роскосмос.

Ведомството отбеляза, че успоредно с анализа работни групи установяват причините за извънредната ситуация, анализират техническото състояние на капсулата и разработват препоръки за по-нататъшни действия на наземните специалисти и екипажа на Международната космическа станция (МКС).

"Планира се среща в края на декември, на която ще бъдат изслушани заключенията на работните групи и ще бъдат взети решения за по-нататъшни действия", казаха от Роскосмос.

В четвъртък беше забелязано изтичане на охлаждаща течност от руска космическа капсула, скачена с МКС. Бившият космонавт Сергей Крикальов, който е изпълнителен директор на Роскосмос за пилотираните космически програми, каза, че проблемът може да е причинен от микрометеорит, ударил един от радиаторите й.

Заради това планирано излизането на руски космонавти в открития космос беше отменено.

От Роскосмос обявиха също, че при необходимост корабът "Союз МС-23" може да бъде изстрелян към МКС по-рано от планираното. На космодрума Байконур тече подготовка за изстрелването на капсулата, което по план трябва да е през март 2023 г. При необходимост обаче датата може да бъде изтеглена и по-рано, казаха от агенцията

Според организацията работата на руския сегмент от МКС продължава в нормален режим. "Космонавтите работят по график, нищо не застрашава живота и здравето им", обявиха от Роскосмос.

Наблюдението и анализът на работата на системите на руския сегмент на станцията и на "Союз МС-22" постоянно се осъществява от специалисти от Центъра за управление на полетите.

Според Роскосмос температурата в скачения с МКС кораб е в зададените граници. "Тестовете на системите на капсулата показват, че в нея няма други неизправности", допълват от руската агенция.

Вчера беше съобщено за "леко" повишение на температурата на борда на "Союз МС-22".

Междувременно стана ясно, че планираното за 19 декември излизане в открития космос на американски астронавти ще бъде отложено с два дни заради проблема със скачената към МКС руска капсула, казаха от НАСА. Американската агенция си сътрудничи с Роскосмос при установяването на всички обстоятелства около инцидента, пише БТА.

Руските космонавти Сергей Прокопиев, Дмитрий Петелин и астронавтът на НАСА Франк Рубио пристигнаха на МКС с капсулата "Союз МС-22" през септември. В момента освен тях на орбиталната станция се намират астронавтите на НАСА Никол Ман и Джош Касада, на Японската агенция за изследване на космическото пространство (ДЖАКСА) Коичи Ваката и Анна Кикина от Роскомос.

| Редактор : Аделина Томова 19 3508 Снимка: iStock by Getty Images