Руски учен алармира за микроорганизми над нормата на борда на МКС | IT.dir.bg

Снимка: NASA/ESA

Руски учен алармира за микроорганизми над нормата на борда на МКС

"Те застрашават и хората, и техниката на борда - изолираните видове гъбички могат да поразят материали и оборудване", поясни акад. Олег Орлов

| Редактор: Аделина Томова 34 12536

Микрофлората на Международната космическа станция (МКС) се влошава, в повече от половината изследвани проби са открити наднормени количества микроорганизми, предаде ТАСС. За това съобщи директорът на Института по медико-биологични проблеми на Руската академия на науките (РАН) акад. Олег Орлов.

"Анализът на резултатите от микробиологичния мониторинг на средата на обитание на модулите в руския сегмент на МКС показва, че състоянието на обитаемата среда на МКС се влошава след пребиваването на 55-ата експедиция. Обобщените резултати сочат, че в 65 на сто от пробите са открити микроорганизми в количества, превишаващи нормативните изисквания", цитира институтът изказването на Орлов от доклада на съвместното заседание на Съвета на РАН по космоса и президиума на научно-техническия съвет на Роскосмос.

Според академика появата на микроорганизми на МКС е неизбежно, те навлизат чрез доставяните на борда пратки и с космонавтите. След това тези организми заживяват в нова среда. Въпреки системата от мерки за профилактика и контрол на биозаразяването, контаминацията постепенно расте, добави той.

Директорът на института отбеляза, че на МКС са идентифицирани микроорганизми, класифицирани в 3-4 група на патогенност, включително стафилококи, стрептококи, бактерии, които при имунодефицит могат да предизвикат алергия и някои видове заболявания на меките тъкани и горните дихателни пътища. Има опасност и от микози.

Регистрираните микроорганизми застрашават и хората, и техниката на борда. "Изолираните видове гъбички могат да поразят материали и оборудване", поясни той. Според него изграждането на Руска орбитална служебна станция от модули на МКС може да доведе до появата на потенциално опасни бактерии, които да поразяват материалите.

| Редактор : Аделина Томова 34 12536 Снимка: NASA/ESA