Ще осветяваме домовете си със светещи растения | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images

Целта на учените е да намалят сметките ни за ток

Въз основа на предишни разработки от 2017 г., екип от нанобиолози от Масачузетския технологичен институт (MIT) са разработили процес, който може да накара растенията да се зареждат и да светят. Целта е по-малкият разход на ток.

Учените са експериментирали със сортове босилек и тютюн, като всеки от тях може непрекъснато да излъчва светлина за около час. Изследването на екипа е публикувано в списанието Science Advances.

За да светят, в листата на растенията са вкарани наночастици от алуминат на стронция. Излъчването на светлината става благодарение на фосфора, който се активира.

Фосфоресценция на светещите растения е подобна на тази на детските залепващи се звезди, но е доста по-мощна.

"Живите растения предоставят възможност за преосмисляне на дизайна и производството на устройства, които обикновено се произвеждат от пластмаса и платки и в крайна сметка се изхвърлят като отпадъци", обясняват изследователите в своя доклад. "Тази работа установява методи за трансформиране на живи растения във фотонни субстрати за приложения в устройства за сигнализация и осветяване", допълва екипът от MIT.

Целта на учените е да намалят сметките ни за ток