Въз основа на предишни разработки от 2017 г., екип от нанобиолози от Масачузетския технологичен институт (MIT) са разработили процес, който може да накара растенията да се зареждат и да светят. Целта е по-малкият разход на ток.

Учените са експериментирали със сортове босилек и тютюн, като всеки от тях може непрекъснато да излъчва светлина за около час. Изследването на екипа е публикувано в списанието Science Advances.

За да светят, в листата на растенията са вкарани наночастици от алуминат на стронция. Излъчването на светлината става благодарение на фосфора, който се активира.

Фосфоресценция на светещите растения е подобна на тази на детските залепващи се звезди, но е доста по-мощна.

"Живите растения предоставят възможност за преосмисляне на дизайна и производството на устройства, които обикновено се произвеждат от пластмаса и платки и в крайна сметка се изхвърлят като отпадъци", обясняват изследователите в своя доклад. "Тази работа установява методи за трансформиране на живи растения във фотонни субстрати за приложения в устройства за сигнализация и осветяване", допълва екипът от MIT.