Учен от НАСА: Не откриваме извънземни, защото те са се самоунищожили | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images

Нашата съдба също може да е подобна

Двама учени от НАСА представиха свой доклад, даващ отговор на въпроса защо не сме открили извънземни. Причината да не срещаме други интелигентни форми на живот във Вселената е, че те са се самоунищожили.

Докладът е изготвен от специалист в лабораторията за реактивни двигатели CalTech към НАСА и полски професор по политически науки.

"Ние постулираме, че екзистенциална катастрофа може да ни чака, докато обществото ни напредва експоненциално към изследване на космоса", се казва в увода на документа.

"Това е познато като Големия филтър: феномен, който заличава цивилизациите, преди да успеят да се срещнат една с друга, което може да обясни космическа тишина", допълват учените.

Изследователите разглеждат историята на човечеството. Тя е пълна с войни, болести и деградация на околната среда. С технологичното и интелектуално напредване на нашия вид, тези проблеми стават все по-опасни и глобални.

Ако други цивилизации бяха дори донякъде подобни на нас, те щяха да се сблъскат с подобни екзистенциални проблеми.

"Ключът към успешното преминаване на човечеството през такъв универсален филтър е идентификацията на разрушителните атрибути, които носим в себе си и предварителното им обезвреждане", продължават учените.

Нашата съдба също може да е подобна