Учени откриха вода и органични материали върху повърхността на астероид | IT.dir.bg

Снимка: NASA

Пренебрегван астероид се оказа източник на ценни научни знания

| Редактор: Катя Димитрова 9 2277

Учени от университета Royal Holloway в Лондон, Великобритания откриха вода и органични материали върху повърхността на фрагмент от астероид. Така изследователите станаха първите, намерили ключови елементи за живота на Земята върху такова небесно тяло.

Малката проба, наречена Амазонка, е извлечена от астероида Итокава от японската мисия Хаябуса през 2010 година. Чрез изследването ѝ учените са открили, че Итокава е бил унищожен и образуван наново поне веднъж в историята си.

"Тези открития са наистина вълнуващи, тъй като показват на бял свят сложни подробности от историята на астероида. Разбираме и че пътят му на еволюция е сходен с този на ранната Земя", заяви съавторът на изследването Куийни Чан в съобщение за пресата. Откритието също така може да помогне на специалистите да планират още по-добре бъдещите мисии, включващи изучаване на астероиди.

Досега повечето проучвания и проекти, целящи намирането на животворни елементи на астероиди, бяха фокусирани върху богатите на въглерод такива небесни тела от тип С. За щастие и пренебрегваният Итокава, който е тип S, е намерил място в дневния ред на изследванията.

Пренебрегван астероид се оказа източник на ценни научни знания