Луната - от удар на планета като Марс в Земята | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

Луната - от удар на планета като Марс в Земята

Мостри, донесени от мисиите "Аполо", съдържат доказателства, че Луната е образувана от удар на планета колкото Марс в Земята преди 4,5 милиарда години.

Германски учени откриха с нов метод на изследване малки химически разлики между земни и лунни скали, съобщиха световните информационни агенции, цитирани от БТА.

Те предупредиха обаче, че са необходими допълнителни анализи, които да потвърдят тези отдавна търсени доказателства, че материал от друг обект освен Земята е допринесъл за образуването на Луната.

Учените мислят, че Луната се е оформила от облак отломки в космоса, образуван след като планета с големината на Марс, наречена Тея, се сблъскала с младата Земя.

Химическият състав на планетите в Слънчевата система леко се различава и затова специалистите предполагаха, че лунните мостри може да съдържат характерни химически отпечатъци от обекта, блъснал се в Земята.
Досега обаче те им убягваха.

Екипът от университета в Кьолн разработва метод, който осигурява идеално отделяне на кислородните изотопи от следите от други газове.
Разликите са много малки, но съществуват.

Те показват, че съставът на Луната е около 50% от друг космически обект и 50% от Земята.

Екипът е анализирал мостри, доставени от мисиите "Аполо 11", "Аполо 12", Аполо 16" от 1969 г. и 1972 г.

Това е първият екип, който открива разлики в кислородните изотопи.
Други учени работят с титан, силиций, хром, волфрам (известен още като тунгстен - бел.ред.), но досега не бяха открити значими разлики между лунните и земни мостри.

Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Сайънс".
Луната - от удар на планета като Марс в Земята

Досега обаче те им убягваха.

Разликите са много малки, но съществуват.

Това е първият екип, който открива разлики в кислородните изотопи.

Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Сайънс".