Открита е вода край планета извън нашата система | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

Открита е вода край планета извън нашата система

Астрономи откриха вода в атмосферата на планета, голяма колкото Юпитер, но много по-гореща, която е на орбита около звездата "tau Bootis".

Звездата е едната от двете в двойна система на 51 светлинни години от нас, съобщи ЮПИ, цитиран от БТА.

Планети като tau Bootis 2 не съществуват в Слънчевата система. Откриването на вода в атмосферата й е важно, защото ще помогне на специалистите да разберат как се образуват подобни горещи юпитери и как еволюират.

То демонстрира и ефективността на използвания нов метод, който открива инфрачервена радиация в атмосферата на планети.

Водна пара и преди е откривана в атмосферата на далечни светове, но досегашните методи изискваха специфични обстоятелства, например планетата да не е прекалено отдалечена от звездата си, или да преминава непосредствено пред нея, когато се наблюдава от Земята.

Новият инфрачервен метод, разработен от Чад Бендър и екипа му от университета на Пенсилвания, е много по-гъвкав и дава възможност да се търси вода в по-голяма част от Вселената.

Новите свръхмощни инфрачервени телескопи като "Джеймс Уеб" или Тридесетметровия телескоп, които се разработват, могат да помогнат на астрономите да търсят вода в по-голяма част от Вселената, край по-студени планети, които са по-отдалечени от звездата си. Така шансовете да бъде намерена тя се увеличават.

Астрономите по-близо до откриване на ”Земя 2.0”