Учените може би откриха следи от живот на Марс | IT.dir.bg

Учените може би откриха следи от живот на Марс 3
NASA

Учените може би откриха следи от живот на Марс

Учени твърдят, че може би са открили следи от живот на Марс.

Геофизици от университета на Аризона установиха, че отлагания силициев диоксид, открити от марсохода "Спирит" на Червената планета, са сходни с онези, които са се формирали в гейзеровото поле Ел Татио в Чили, съобщава Лента, цитирана от БТА.

Вижте сравнение на откритието на Марс с отлаганията в Чили >> >> >>

Тъй като на Земята тези геоложки структури са се формирали в резултат на дейността на организми, учените смятат, че са успели да намерят доказателства за съществуване на живот на Червената планета.

Марсианските отлагания силициев диоксид са открити от "Спирит" през 2007 г. в район, известен като Домашното плато, в кратера Гусев.

Резултатите от изследванията показаха, че в древността кратерът е бил пълен с вода. По мнението на учените, отлаганията е можело да се образуват в резултат на дейността на микроорганизми, живели близо до хидротермални извори.

Вижте къде са открити следите от живот на Марс >> >> >>

Тази хипотеза се подкрепя от факта, че редом с отлаганията силициев диоксид бяха открити изхвърлени при вулканично изригване малки скални късове, известни като лапили, и базалт.

Учените изследвали отлаганията силициев диоксид, намиращи в района на активната вулканична хидротермална система Ел Татио, за да ги сравнят с марсианските отлагания.

Оказало се, че двете геоложки образувания са много сходни по структурата си, микроскопичните си текстури и спектралните си характеристики. Учените предполагат, че отлаганията силициев диоксид на Марс може да са строматолити - изкопаеми останки от микроорганизми.

Вижте снимки от Марс >> >> >>

Геофизиците са на мнение, че в рамките на бъдещи космически мисии проучванията на Домашното плато трябва да бъдат продължени, независимо от интереса на НАСА към изследване на нови територии.

По-подробното изследване на отлаганията силициев диоксид може да допринесе да се открият следи от древен живот.

Резултатите от изследването са публикувани в Nature Communications.

На Марс все още има течна вода >> >> >>

Учените може би откриха следи от живот на Марс 3

Учените може би откриха следи от живот на Марс

Учени твърдят, че може би са открили следи от живот на Марс.

50 380 NASA

Вижте сравнение на откритието на Марс с отлаганията в Чили >> >> >>

Вижте къде са открити следите от живот на Марс >> >> >>

Вижте снимки от Марс >> >> >>

Резултатите от изследването са публикувани в Nature Communications.

На Марс все още има течна вода >> >> >>