Елон Мъск: Живеем ли в симулация? | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Елон Мъск: Живеем ли в симулация? 12
Hello Games

Елон Мъск: Живеем ли в симулация?

Иновативната игра No Man’s Sky накара основателя на SpaceX сериозно да се запита - Живеем ли в симулация?

78 539
No Man’s Sky е дело на малкото студио Hello Games, но играта със сигурност не е малка. Напротив в нея може да изследвате 18 446 744 073 709 551 616 уникални планети, като всяка има свой собствен път на развитие.

Изчисленията на програмистите пък показват, че за цялостно изследване на създаденият от тях свят са необходими само около 585 милиарда години.

Вижте снимки от No Man’s Sky >> >> >>


Играта се основава на близки до реалността физични закони - всички планети, се въртят около оста си, следват своята орбита, съобразена с определени правила. Освен това всяка точка на небето е достижима, защото е реален за играта обект - звезда или планета.

"Всичко в играта е живо, макар и да не го виждате. Животните на планета, на която няма да отидете никога следват своя жизнен ритъм - пият вода, хранят се, спят, имат собствено поведение, спазвайки написаната формула", съобщава главният архитект на играта, Шийн Мъри пред The Atlantic.

Създанията в No Man’s Sky са генерирани посредством процедурно разбиване на архетипи, а всеки архетип е получил свой начин на поведение.

Необятността и реалността на генерирания от играта свят поставя някои доста интересни въпроси на дневен ред.

На първо време създателите и споделят, че са малко тъжни от факта, че играчите ще спрат да я играят много преди да са видели и 1% от необятния свят на симулацията.

Генерираният свят има свои повторяеми правила и модели, които напомнят за нашата собствена вселена, а това кара мнозина да се запитат един доста важен въпрос - дали и ние не живеем в симулация.

Ник Бостром, философ от Оксфорд смята, че има голям шанс наистина да живеем в компютърна симулация - подобно на филмите "Тринайстия етаж" и "Матрицата".

Бостром твърди, че реалната вселена е само една, а виртуалните може да са милиарди и дори повече. Според него човечеството смята, че живее в "реалната" вселена, просто защото не се е сблъсквало с виртуална, но това скоро може да се промени.

В момента се създават невронни мрежи, алгоритми, копиращи работата на отделни функции на мозъка, виртуалната реалност и изкуственият интелект правят първите си стъпки и това се случва сега. В малко по-далечното бъдеще се теоретизира, че ще може да се прави запис на човешкото съзнание върху електронен носител, а това само по себе си отваря множество възможности, свързани с постбиологичния етап от нашата еволюция.

Имайки това в предвид си представете далечното бъдеще, в което създаването на симулация с безкраен брой уникални съзнания, които се раждат и умират, живеейки в почти безкрайна вселена, населена с милиарди светове е възможно.

Множество учени са запленени от въпроса дали нашата реалност не е точно такава симулация.

Екип от немски физици е разработил метод, който може да хвърли светлина по въпроса. На базата на квантови изследвания върху термодинамиката и хромодинамиката се търсят общи белези и лимитации в света на субатомните частици, като се теоретизира, че подобни ограничения биха били характерни и за една симулация.

Според теоретичният физик и съветник на Обама, Джеимс Гейт в сърцевината на Струнната теория съществува "самокоректиращ се черен код", свързан с квантовото състояние на частиците, върху което е базирана нашата реалност.

Естествено намирането на солидно доказателство за "симулационния характер" на нашата реалност е доста трудно, а резултатите от направените опити не са категорични, така че нека се върнем към No Man’s Sky.

След като създателят на SpaceX и Tesla, Елон Мъск тествал играта, той се свързал с Шийн Мъри и го попитал - "Какви са шансовете да живеем в подобна симулация", съобщава Аctivist Post.

Отговорът на Мъри бил, че "Дори и да е симулация, тя е доста добра, така че няма смисъл да се питаме за същността й. Този който я е създал определено е по-умен от мен".

Бъдейки главен архитект на играта, Мъри се е възползвал от възможността да бъде Бог в създадения от него виртуален свят и е променил леко някои физични закони, както и периодичната таблица. Крайният резултат е, че на някои планети атмосферата е зелена, а луните може да са много близо до планетите си.

Не бързайте да проверявате известните торент тракери - играта все още не е излязла. No Man’s Sky ще дебютира този юни за PS4 и PC.

Вместо това, времето до лятото може да прекарате в събиране на пари за ъпгрейди по PC-то, защото за да се насладите на макс на тази симулация трябва да имате система с: процесор Core i7, видеокарта GeForce GTX 750 Ti или Radeon HD 7850, както и 8GB RAM памет.

Ако все пак искате да подкарате играта, трябва да имате поне 4GB RAM, Core i3 процесор, видеокарта GeForce GTX 650 1GB или Radeon HD 6770, както и 20GB свободно място на хард диска.



Вижте как изглежда геймплеят на играта >> >> >>

Елон Мъск: Живеем ли в симулация? 12

Елон Мъск: Живеем ли в симулация?

Иновативната игра No Man’s Sky накара основателя на SpaceX сериозно да се запита - Живеем ли в симулация?

78 539 Hello Games
No Man’s Sky е дело на малкото студио Hello Games, но играта със сигурност не е малка. Напротив в нея може да изследвате 18 446 744 073 709 551 616 уникални планети, като всяка има свой собствен път на развитие.

Изчисленията на програмистите пък показват, че за цялостно изследване на създаденият от тях свят са необходими само около 585 милиарда години.

Вижте снимки от No Man’s Sky >> >> >>


Играта се основава на близки до реалността физични закони - всички планети, се въртят около оста си, следват своята орбита, съобразена с определени правила. Освен това всяка точка на небето е достижима, защото е реален за играта обект - звезда или планета.

"Всичко в играта е живо, макар и да не го виждате. Животните на планета, на която няма да отидете никога следват своя жизнен ритъм - пият вода, хранят се, спят, имат собствено поведение, спазвайки написаната формула", съобщава главният архитект на играта, Шийн Мъри пред The Atlantic.

Създанията в No Man’s Sky са генерирани посредством процедурно разбиване на архетипи, а всеки архетип е получил свой начин на поведение.

Необятността и реалността на генерирания от играта свят поставя някои доста интересни въпроси на дневен ред.

На първо време създателите и споделят, че са малко тъжни от факта, че играчите ще спрат да я играят много преди да са видели и 1% от необятния свят на симулацията.

Генерираният свят има свои повторяеми правила и модели, които напомнят за нашата собствена вселена, а това кара мнозина да се запитат един доста важен въпрос - дали и ние не живеем в симулация.

Ник Бостром, философ от Оксфорд смята, че има голям шанс наистина да живеем в компютърна симулация - подобно на филмите "Тринайстия етаж" и "Матрицата".

Бостром твърди, че реалната вселена е само една, а виртуалните може да са милиарди и дори повече. Според него човечеството смята, че живее в "реалната" вселена, просто защото не се е сблъсквало с виртуална, но това скоро може да се промени.

В момента се създават невронни мрежи, алгоритми, копиращи работата на отделни функции на мозъка, виртуалната реалност и изкуственият интелект правят първите си стъпки и това се случва сега. В малко по-далечното бъдеще се теоретизира, че ще може да се прави запис на човешкото съзнание върху електронен носител, а това само по себе си отваря множество възможности, свързани с постбиологичния етап от нашата еволюция.

Имайки това в предвид си представете далечното бъдеще, в което създаването на симулация с безкраен брой уникални съзнания, които се раждат и умират, живеейки в почти безкрайна вселена, населена с милиарди светове е възможно.

Множество учени са запленени от въпроса дали нашата реалност не е точно такава симулация.

Екип от немски физици е разработил метод, който може да хвърли светлина по въпроса. На базата на квантови изследвания върху термодинамиката и хромодинамиката се търсят общи белези и лимитации в света на субатомните частици, като се теоретизира, че подобни ограничения биха били характерни и за една симулация.

Според теоретичният физик и съветник на Обама, Джеимс Гейт в сърцевината на Струнната теория съществува "самокоректиращ се черен код", свързан с квантовото състояние на частиците, върху което е базирана нашата реалност.

Естествено намирането на солидно доказателство за "симулационния характер" на нашата реалност е доста трудно, а резултатите от направените опити не са категорични, така че нека се върнем към No Man’s Sky.

След като създателят на SpaceX и Tesla, Елон Мъск тествал играта, той се свързал с Шийн Мъри и го попитал - "Какви са шансовете да живеем в подобна симулация", съобщава Аctivist Post.

Отговорът на Мъри бил, че "Дори и да е симулация, тя е доста добра, така че няма смисъл да се питаме за същността й. Този който я е създал определено е по-умен от мен".

Бъдейки главен архитект на играта, Мъри се е възползвал от възможността да бъде Бог в създадения от него виртуален свят и е променил леко някои физични закони, както и периодичната таблица. Крайният резултат е, че на някои планети атмосферата е зелена, а луните може да са много близо до планетите си.

Не бързайте да проверявате известните торент тракери - играта все още не е излязла. No Man’s Sky ще дебютира този юни за PS4 и PC.

Вместо това, времето до лятото може да прекарате в събиране на пари за ъпгрейди по PC-то, защото за да се насладите на макс на тази симулация трябва да имате система с: процесор Core i7, видеокарта GeForce GTX 750 Ti или Radeon HD 7850, както и 8GB RAM памет.

Ако все пак искате да подкарате играта, трябва да имате поне 4GB RAM, Core i3 процесор, видеокарта GeForce GTX 650 1GB или Radeon HD 6770, както и 20GB свободно място на хард диска.



Вижте как изглежда геймплеят на играта >> >> >>