Мъжете търсят по-бързо в интернет от жените | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Мъжете търсят по-бързо в интернет от жените
Getty Images/Guliver Photos

Мъжете търсят по-бързо в интернет от жените

2 181
Мъжете хабят по-малко време за търсене в интернет, отколкото жените. За сметка на това обаче допускат повече грешки, твърди проучване на търсачката Яндекс, която наскоро направи фурор с IPO-то си на Nasdaq.
Проучването е извършено с помощта на технологията "Матрикснет", която определя пола на потребителя по неговите заявки за търсене. Мъжките заявки са по-кратки от женските - средно 3,2 думи срещу 3,5, твърди изследването.
Освен това жените по-често се обръщат към търсачката на естествен език и задават повече заявки като въпроси.
В около 15% от запитванията към търсачките мъжете използват числа, докато при жените този показател е 9%. Установено е също, че мъжете по-често търсят материали, за да решат самостоятелно един или друг проблем - например документация или отзиви на потребители.
Жените пък са по-склонни да търсят в интернет готови отговори на въпроси и често задават въпроси, които изискват еднозначен отговор, вместо да търсят в документация и отзиви.
Мъжете търсят по-бързо в интернет от жените

Мъжете търсят по-бързо в интернет от жените

2 181 Getty Images/Guliver Photos
Мъжете хабят по-малко време за търсене в интернет, отколкото жените. За сметка на това обаче допускат повече грешки, твърди проучване на търсачката Яндекс, която наскоро направи фурор с IPO-то си на Nasdaq.
Проучването е извършено с помощта на технологията "Матрикснет", която определя пола на потребителя по неговите заявки за търсене. Мъжките заявки са по-кратки от женските - средно 3,2 думи срещу 3,5, твърди изследването.
Освен това жените по-често се обръщат към търсачката на естествен език и задават повече заявки като въпроси.
В около 15% от запитванията към търсачките мъжете използват числа, докато при жените този показател е 9%. Установено е също, че мъжете по-често търсят материали, за да решат самостоятелно един или друг проблем - например документация или отзиви на потребители.
Жените пък са по-склонни да търсят в интернет готови отговори на въпроси и често задават въпроси, които изискват еднозначен отговор, вместо да търсят в документация и отзиви.