IBM проучва каква да е компанията на бъдещето
Изпълнителните директори на компаниите правят нови инвестиции и промени в бизнес моделите на своите организации, за да се справят с предизвикателствата на днешната бързо променяща се среда.
Резултатите от проучването показват, че компаниите са изправени пред сериозни предизвикателства във връзка с промяната на своя бизнес модел и отчитат голямо несъответствие между тяхната потребност от промяна и успехът им в миналото при нейното управление. Техните мениджъри, обаче, са оптимистично настроени по отношение на възможностите за растеж, особено в развиващите се икономики.
Въпреки предизвикателствата, произтичащи от това несъответствие, мениджърите реализират набор от стратегически инвестиции, за да разгърнат своя бизнес и да гарантират неговия успех в днешната бързо променяща се среда. Най-често споменаваните сфери на планирани нови инвестиции обхващат растеж, посредством глобализация, грижа за новата категория все по-взискателни и информирани клиенти и все по-активни дейности в областта на корпоративната социална отговорност.
Като резултат от проучването, може да се каже, че в своята сърцевина „Компаниите на бъдещето” са: „Гладни за промяна“, „Глобално интегрирани”, „Искрени, не само щедри”.
Констатациите в този доклад се основават на поредица от интервюта-разговори и анализи, проведени от IBM в края на 2007 г. и началото на 2008 г. В структурираните интервюта-разговори взеха участие общо 1 130 служители на ръководни изпълнителски постове, лидери в стопанския и публичния сектор, представляващи организации от различни отрасли и с различни мащаби в 40 държави. Консултантите на IBM проведоха над 1 000 индивидуални интервюта-разговори, а останалите бяха осъществени от информационното звено на „Икономист“ (The Economist Intelligence Unit – EIU).
Глобалното изследване сред изпълнителните директори се провежда всеки две години. То дава възможност за съпоставка и представлява образец за тенденциите при бизнеса в глобален мащаб.