Японци се возиха на влак с 500 км/ч
В Япония редовни пътници вчера за пръв път имаха възможност да пътуват с влак на магнитна възглавница, който се движи със скорост 500 км/ч.
Обратно в новинатаКоментари - Японци се возиха на влак с 500 км/ч | IT.dir.bg
Коментари
Така е на другите планети. У нас ако влака не се запали до Мездра, значи трябва пътниците да почерпят.
В справочника на международната агенция за пътническите агенции, преди 35 години, беше публикувана информация, че най-бързият влак в света е този от Токио до Осака, а най-бавният-от Свищов до белене-2,30 часа за 27 км. През 1982 мисля че беше, професор Христо Маринов посреща професор от Япония на гара Левски, идващ на конференция по екология.По едно време японецът пита:Абе професор Маринов, защо така бавно върви влакът".А професор Христо Маринов отговорил :"Специално поръчах на машиниста да кара бавно, за да видите целия ландшафт".
Едно пътуване София-Кулата. Влак тъмнозелени вагони, нашарени с графити. На излизане от София - з0 км/ч - през прозорците имаме екзотика - боклуци и някакви полусрутени бараки, хората приличат на индийци. Децата им често хвърлят камъни по преминаващите влакове. Към Перник спиране в олющена смърдяща гара. Хората са намръщени. След това спиране на всяко по-голямо село, нищо че влакът се води ускорен - бърз. Средна скорост около ш0 км/ч. Вагоните са луксозни - купета 8 места, тапицирани със зелена кожа, вградена в прозорците климатична инсталация. През зимата парното ако работи, температурата в купетата е ч0 гр, радиаторите на парното са под седалките. Обичайните пътници освен студентите са хора от селата - носят си щайги с продукция. А един човек прекарваше кокошки в клетка за транспорт на кучета. Към Кресненското дефиле е живописно - средна скорост 40 км./ч. Спира се на всяка керемидена къщурка. Кондукторите са любезни. Нищо, че са с малко занемарена хигиена и униформи. А тоалетните лъхат на ориента - капаци нямат, вода не тече, миризмите са подсилени от течението, идващо под вагона. През дупката се виждат жп.линиите. Даа няма спор, интересно е да се пътува с БДЖ през Югозапада
Руснаците веднага ще кажат че техния влак развива 600 км/час.
'Се се сещам за релсите на влака при г.Яна, дет' му ги "браха" нек'ви, сигур' марсианци, щот' ги не открихме. А на влака после му свили и горивото, докато го "разследвали". С бедежето към морето :-)
Японците правят все по-бързи влакове а нашите "велики"експерти и политици фалират БДЖ и не могат да плащат за закупените влакове от Германия!Една от причините е ТРАНЗИТНиТЕ ТОВАРИ и ТРАФИК който е продаден на чужди компании!Така България губи пари и произвежда безработни!Ние скоро ще стигнем японците но те трябва да намалят скороста 10 пъти!
И как пушат на прозорците при таа скорост ва ?
Ние с тия хора на една планета ли живеем? Само питам и отговор не чакам.
Има голяма разлика между "демонстрационни" и "демонстративни". За справка - Тълковен речник.
Голям праз! Аз пък онзи ден се возих в БДЖ с 50 км/ч. Демек ... една нула са направили Джапанците ;-)
А в Русия се връщат на мода партенките.
И като стане земетресение, тоя влак на магнитна възглавница, с 500км/ч ще стане месомелачка.
"До края на годината са планирани 8 демонстративни пътувания със същия влак" Явно цената на билета е дебела, щом планират рекламни работи...Ама за цена в новината не се казва от дир-а... Защо ли?
Напълно безплатно е - затова са и демонстративни!
Всеки вид реклама е безплатна.. Целта на една реклама е - зарибявка за ползването на продукта /стока или услуга/. Та пак се питам: Защо се правят толкова безплатни лотарийни билети /ако така й е името на рекламата/? Кой прави реклама на нещо дето се купува?!?! И каква е цената на тази стока /пътуването демек/?
Може би защото пътуването е промоционално, след като се печели от лотария, и няма билети.
Никоя Западна компания неможе да бие по УНИВЕРСАЛНОСТ БДЖ! БДЖ предлага удобства и развлечение от типа Ролеркоустер на Disney World и 6 flags Magic Mountains, превоз на селскостопанска продукция,едър, дребен добитък,а допреди години беше офицялен превозвач на Кой каза-У В О Л Н Е Н И Е... а също и терен за убочение на разузнавачи в лицето на бившия шеф на ЦРУ-Michael Hayden (general)
Те и братята турци си имат скоростен влак Истанбул-Анкара и то тяхно производство.Ние и един трамвай не можем да направим....
Германия, Интерсити, Дюселдорф-Франкфурт, стигна 280 км/ч, за 90 минути се пътува, ама струва 80 евро, всичко струва пари, тук плащат 10 пъти по-малко (ако не са гратис) и ако не е 10 пъти по-бавни или гадно си е далавера
Токио - Осака са малко над 600км. и момента скоростният влак струва около 130 евро еднопосочно. Инвестициите са огромни и все някой трябва да плаща ;)
Бързите влакове в Европа както ICE (InterCity Express) в Германия имат ограничение на скоростта до 300км/час. Нормално ICE влакът между Бон и Франкфурт се движи с 299км/час. Но влакове в Япония дори на скорост 300 км/час са малко съмнително удоволствие като се има предвид честите земетресения там...
Японците са много напред със земетресенията. Имат датчици из океана и реално за много от тях разбират доста секунди или минути преди да достигнат сушата или да се разпространят. Сеизмичните вълни изминават 500 км за повече от минута. За толкова време могат да се спират влакове, ток, газоподаване...
574.8 km/h е световния рекорд на френската TGV и то по класически метални релси. Иначе вози редовно пътници с до 400 километра в час. Реалните жп линии имат завои не са иделани прави и от мерки за сигурност. Иначе е има места по линията за Париж, където влака кара успоредно с магистралата, интересно е да гледаш разни спортни коли как ги минава като спрели.
Обаче ограничението на магистралата е 130 km. И все пак не може да сравняваш ТГВ с каквата и да е кола. Може би само с Формула 1.
Съгласен с теб, но мога да те уверя в това, че тези влакове не развиват повече от 300-320 км/ч. Не защото не могат, а защото не е безопасно за пътниците. И разбира се това не е круизната им скорост. То си е като на магистралата. Караш със 120-130 и на някоя права вдигаш за малко 150-160 :) Например Париж-Лион 500 км за 2ч, Париж-Марсилия - 850 км за 3ч30
Не мога да кажа точно с колко пътувах, защото след 318 км/час GPS-a на телефона ми спря да мери. Просто не можеше да хваща спътниците, явно е от софтуера или е нарочно или е бавен процесора, но влака продължи да ускорява още известно време. Догодина, ако ходя пак ще се подготвя с няколко телефона. :)
Лошото е, че в повечето влакове няма монитори с данни за скорастта... Единствените такива във Франция са TGV Lyria, които обслужват линията Париж-Цюрих. С тях ми се налагаше да пътувам често и на екраните изписваше максимум 320-325 км/ч. Тук имам предвид и това, че релсовият път го мондернизираха наскоро. Иначе лесно може да се определи каква е средната скорст на ТЖВ-тата. В предният каментар съм дал 2 примера :)
В БДЖ, пътниците ръкопляскат ако влака пристигне от точка А до точка Б без да се развали!
Ами то като сме тръгнали със сравненията да добавим че в Япония при сериозни закъснения министъра на транспорта си заминава буквално (че може и преносно). А пък в България влак се запалва, загиват повече от 10 пътници и в резултат на това е осъден шафнера на вагона!?!?! Не че казвам нещо ново, но всички знаят откаде се вмирисва рибата.
Готино влакче но се губи малко романтиката. При 500 км/ч едва ли можеш да се насладиш на красивите местности през които минава влака. Но ако трябва да гледаш индустриален пейзаж, по-добре наистина да си спестиш такива емоции.
скапаното бдж може само да им диша пръднята
София Варна или Бургас за около 50-60 минути;-)Не е лошо ама.....след 100 години;-)
"по света и у нас"- БДЖ-то като вдигне 80 км/ч хората започват да си казват последната молитва.....
Последният път, когато чаках една позната на майка ми, идваща от Бургас за София, влакък пристигна сле 10 часа и половина. Това за 400 километра... Май живеем в четвъртия свят, не в третия...
Стоя на гара Мездра Юг, идва влака отварям вратата и на среща ми коза ! Питам кондуктора как може такова нещо а отговора бе "ЧЕ НИЕ И МАГАРЕ ТАКА СМЕ ВОЗИЛИ" ! Случката е от не толкова далечната 2008 година.