Коментари - Пробив в областта на суперкондензаторите | IT.dir.bg
назад

Пробив в областта на суперкондензаторите

Електромобилите ще се зареждат за 10 минути, а телефоните за две

Обратно в новината
| Редактор : Стоян Гогов

Коментари - Пробив в областта на суперкондензаторите | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Това е хубава новина. Интересно китайците докъде стигнаха с този тип кондензатори. Те отдавна работят по тях.

Е, сега със сигурност ще дръпнат напред :))) Само да добавя, че това не са кондензатори, а акумулатори. Независимо как е изписано на английски. Защото с тези 5000 цикъла заряд-разряд за кондензатор... нЕма да стане работАта.

До тук добре .., но кога ще престане българина да използва означение "L" вместо "l" пишейки за литри ?

браво на великите Руски умове.

Не си много в час. Не пиши за неща от които не разбираш.

Де ще знаят те за кондензатори ли говорят или не, даааа. Колко кондензатора си виждал за които 5000 цикъла заряд/разряд да са нещо значимо.

Пишещият явно може да смята, но малко е чул-недочул.

Ако за всяка статия дето направили пробив в батериите получавах по 1 лв, досега да съм милионер. В смисъл, а дано...ама надали. Такива статии излизат всеки месец от средата на 90те буквално, и още си караме с литиево йонни батерии навсякъде.

Сравнението е с оловни батерии, но литиевата батерия на Tesla Model 3 е с плътност около 250 Wh на килограм и с перспектива за увеличение до 330.

От статията нищо не става ясно.с кондензатор може да си запалиш колата но не и да караш на ток защото има мигновенно разреждане.Вероятно става дума за батерия от нов вид но превода който го е правил явно нещо е объркал.

Важното е че е интересно а пък и ....кой ли разбира от графени....гали ба беше нанотехнология.

Ще стане ... когато нефтените корпорации изкупят патентите ....

В Интернет има как с няколко супер кондензатора заместват стандартен акумулатор. Това за бързия разряд не е вярно. Всичко зависи от количеството съхранена енергия. Ако имаш достатъчно голям капацитет не само ще караш, но и много бързо ще зареждаш. При кондензаторите няма преобразуване електрическа в химическа енергия

краварски умове да се качат сами на орбита....Или сами да отидат на Луната ама НАИСТИНА! А не на филмчета и анимацийки снимани от Кубрик в студията на Холивуд или в пустинята. И тогава говори за великте руски умове.

Лунната ти мания вече се събужда от практически всякакъв стимул. Тия на 4-и километър са се видели в чудо, уж те лекуват а ти се влошаваш. Старай се поне малко.

Да видим какви биха били недостатъците на преносимо устрийство със суперкондензатор, вместо акумулаторна батерия. Първо така наречения саморазряд. сутринта си заредил телефона а вечерта кондензатора е празен - независимо от големия капацитет. Бързия заряд изисква големи зарядни токове - десетки пъти по големи от тези на литиевите акумулатори, което води до големи куплунзи, много по-дебели кабели, и по-масивни зарядни устройства. Безжичните устройства не са пригодни за бърз заряд защото трябва да излъчват много силно всокочестотно електромагнитно поле което ще води до смущения в работата на различни устройства и хора които имат чувствтелност към магнитни полета пейсмейкъри и др. Кондензаторът има линеен спад на напрежението при разряд - наполовина разреден кондензатор е с половината напрежение с което е зареден. Това изисква по- високо напрежение в кондензатора и или импулсен преобразувател в устройството, който работи постоянно и води до излишна загуба на енергия прибавена към саморазряда на кондензатора. Извода който правя е че суперкондензатор е нетриложим в телефони таблети и други премосими устройства, които изискват продължителна автономност. Сега съществуващите суперкондензатори по размер и капацитет отдавна биха заменили акумулаторите ако имаха повече предимства пред тях. Суперкондензатори могат да се ползват в аварийни захранвания, със някои забележки.

това ще е полезно за усвояване на спирачното усилие, което в момента отива у въздуха . а това за градско ще ти намали изразходваната енергия от батерията с 30% (процентите ги говоря на око)

До колкото си спомням, преди няколко години DW имаха филм за пробива при графините, които зареждат бързо и разреждат бавно електрическа енергия. Тогава също говереха, че тези супр кондензатори ще заменят батериите в електромобилите, но все още - нищо.

Тогава само са си мечтали, а сега стана.

Преписано от New Atlas By Loz Blain

Едно е да измислиш нова технология. Съвсем друго е, да я направиш достатъчно евтина за производство, та да стане конкурентно способна на пазара. Ще дойде време и графена да навлезе масово. Просто трябва да го направят евтин. Тогава ще дойде нова технологична революция.

Данните ти са ок, но за сравнението трябва да използваш еднакви мерни единици! Ти споменаваш Wh на килограм, а в статията се пише за Wh на литър! И тъй като това не е вода за да го взимаме 1:1 трябва да си по-коректен и да приравниш мерните единици!

Ами хайде де! Що търкаше талончета?

Малко противоречиви твърдения - през 90-те никакви литиеви батерии нямаше, виж Никел-кадмий - може. После Никел Метал хидрид и т.н.

При това неграмотно, щото в последния абзац би трябвало суперкондензаторите да имат мощност от 10 кW/l, а от написаното излиза, че оловните акумулатори са с такава мощност, което пък просто не е вярно.

да видим какво обърка в коментара. това с пълния саморазряд си го измисли или се е отнасяло за нещо различно от кондензаторите които се използват в съвремието. съвременните кондензатори се разреждат линейно правопропорционално на времето. И да времето до пълно само разреждане е по-кратко от това на Li-ion батерии, но става въпрос само за 20-30% по-кратко. За седмица телефона ти губи 1-2% от заредената мощност заради саморазряд, с аналогичен кондензатор числото би ибило 2-3%. за зареждането. да разбира се ако искаш да напълниш повече ток за по-малко време ти трябва по-мощен кабел, но за разлика от батериите загубите при зареждане на кондензатори са минимални. напротив да заредиш едно и също количество електроенергия в кондензатор ще ти отнеме по-малко енергия от колкото при Li-ion батерия например. излъчването е правопропорционално на обема ел. енергия в елемента. няма причина да смяташ че нищожната батерия на телефон и таблет би създала ел.магнитно поле достатъчно мощно, за да навреди на самото устройство или на човек. за разряда. за разлика от стандартна батерия в която включваш целия обем на батерията в мрежата, при кондензаторите това се прави по коренно различен начин. в общия случай става въпрос за множество отделни клетки които се включват в мрежата последователно (работи първата докато напрежението и падне, включва се втората, после третата и тн...) ... но всъщност това не се случва защото никой не използва кондензатори за захранване на каквото и да е. в общия случай се ползват само за стартиране на нещо. завършека ти направо ме изуми. пишеш: "Сега съществуващите суперкондензатори по размер и капацитет отдавна биха заменили акумулаторите ако имаха повече предимства пред тях." Най-добрите съществуващите кондензатори на пазара в момента имат капацитет около 8-10 Wh/kg, масовите такива са около 5 Wh/kg. Най-добрите съвременни Li-ion батерии са около 200-250 Wh/kg (Мъск е обеща до 330 Wh/kg, ама нека първо ги направи, аз на негови приказки не вярвам), масовите около 100-150 Wh/kg. Най-добрите възможни кондензатори на пазара имат капацитет 10-15 пъти по-малък от масовите Li-ion батерии. кондензаторите си имат своята ниша, но към момента всякакви опити да заменят примерно Li-ion батерии са безсмислени. Всъщност дори написаното в статията да е 100% вярно, говорят за графенови кондензатори с капацитет 10тина пъти повече от съвременните, реално само стават съпоставими със съвременните масови Li-ion батерии, но си запазват всички неудобства на кондензатора.

Пак ще ползвам Тесла за пример. Те закупиха фирма за суперкондензатори, но не за да ги ползват вместо батериите, а най-вече заради патентите за сухи електроди, които смятат да приложат в батериите и да достигнат 330 Wh/kg и нагоре. Суперкондензаторите могат да се ползват в системите за съхранение на нергията от спирачния режим, като помощни за батериите.

Да беше се осведомил каква е разликата между кондензатор и супер кондензатор преди да напишеш коментара си.

Данните ти са ок, но за сравнението трябва да използваш еднакви мерни единици! Ти споменаваш Wh на килограм, а в статията се пише за Wh на литър! И тъй като това не е вода за да го взимаме 1:1 трябва да си по-коректен и да приравниш мерните единици!

Най-големия проблем е че все още няма технология за промишлено производство на графин, затова и за момента чуваме само за експерименти, което все пак не е лошо. Сегашните батерии нямат бъдеще и ще бъдат заменени от кондензатори рано или късно.

не вярваш на приказките на МЪСК, но това което прави НИКОЙ не може даже да си помисли да го достигне. Вчера гост в немската телевизия беше шефа на Фолксваген...КАза, че тяхното мерило е Тесла и, че с батериите са 5 г. пред тях...а с батериите още повече..... Човека задмина по технологии, най-големия автомобилен концерн в света, а тук наш Ганъо рече и отсече.....Я МУ НЕ ВЕРВАМ

...електрониката в колата им е още по-добра каза и , че такава обработка на данни никой друг не може да постигне.....

Да да вярно е ! Една жена на пазара ми каза!

Ей, Абе, един кондензатор може да прави над милион цикъла за секунда! Май ти си гола вода и кал по ушите! :) Времето за заряд на един кондензатор се определя от вътрешното съпротивление и от максимално допустимите ток и напрежение, т.нар. пробивно напрежение! А времето за разряд зависи от вътрешното съпротивление и максимално допустимият ток. Максималните токове за заряд и разряд са едни и същи. 5000 цикъла са нищо за един кондензатор. Това е по-малко от циклите на акумулаторна батерия! :)))

И веднага се обадиха рекламаторите на Мъск!! А бе хора кондензатора не е батерия! От тук се започва и с проблемите и с другите решения! Кондензаторите имат едно чудесно предимство че са много по екологични спрямо всички други устройства за съхранение на енергия и не се извършват в него химически процеси които водят до отделяне на енергия, както при батериите! А какво е направил Мъск, просто е взел няколко изобретения и ги е събрал, държавата и частни фондове го финансират за да може ел. мпс да се наложат на пазара! Иначе хибридите са с най високо КПД на приложимост и удобство!