Коментари - Илон Мъск праща своята Tesla на Марс | IT.dir.bg
назад

Илон Мъск праща своята Tesla на Марс

Ракетата Falcon Heavy ще изведе в орбита около Марс електромобил Tesla, принадлежал на Илон Мъск.

Обратно в новината

Коментари - Илон Мъск праща своята Tesla на Марс | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Тя цялата Тесла се е запътила към отя свят ...

Мда, а зад волана на Теслата ще е лично Илон Мъск :)

Това е демонстрационен полет. И кола тежаща над 2 тона + космически кораб до Марс е добра представа за товароносимост и възможности. Разбира се аз бих се опитал да примарся апарат дори и ненужен, но да се провери поне система за кацане на Марс. Не че в случая няма да се провери пътуването и влизането в орбита около Марс, но можеше да се съчетаят повече неща. Може би и времето за подготовка не е достатъчно. Но след като никой не иска да качи скъпа апаратура и да поеме риск с първи тестов полет, очевидно че безполезния товар може поне да служи за символика

... страхотна реклама по-скоро!

Следващият път ни пратете истинска тесла, че тази е изключително безполезна.

Ъхъ праща теслата в Холивуд, че иначе ше секнат кинтити от американските данъкоплатци.

Тоя човек е уникален разби всички световни петролни картели имащи мажоритарни дялове в повечето автомобилни концерни симулиращи че правят електромобили такива, че хората да не ги искат, за да си карат нафтовите печки. Той им показа бъдещето в сегашно време автомобили и камиони разбиващи всички норми на конвенционалните коли.

"Разби", казваш? Наскоро гледах един анализ - производството на един автомобил, включително Tesla, е около 50% от CO2 емисии, ако приемем 5-годишна употреба. Допълнително, с някои изключения като Исландия, в повечето държави доминиращото производство на електроенергия е от ТЕЦ - въглища, газ, ... т.е. CO2. При отчитането на замърсяванията ВИНАГИ се пропуска, че батериите в настоящия момент са сред най-мръсните производства на планетата. Да, не е въглероден диоксид, но е бая химия. Настоящите батерии имат забележително ограничен живот, после не се разграждат от самосебе си; дори най-съвременните. Относно възобновяемите източници също има доста небрежно пропуснати факти - производството на слънчеви панели също е голям замърсител. Изливат се тонове отровни химически съединения, но нали са в китайските реки, на кого му пука?! Много се говори за графен и прочее - чакаме ги с нетърпение, дано скоро дойдат. Засега, обаче, само малки подобрения по йонно-литиевите. Дано до няколко години започнат да пускат и слънчеви панели, и батерии базирани на графен - хем ще са чисти за производство, хем се могат да се разграждат ефективно, без да замърсяват. В краткорочен план (следващите 10-15 години) хибридите са единственото разумно решение, като се ограничи обема на ДВГ до 2-3 цилиндъра и се вдигнат още нормите за отделените газове.

Този анализ е глупав. Първо електромобила като цяло е изключително просто изделие. На практика за производството му се използват много по-малко енергия и ресурси отколкото само за двигателя на стандартен автомобил. Производството на батериите също е с изключително малко енергия и единствената причина за сравнително високата цена е недостатъчното производство. В новия завод на Тесла цената излиза около 1/3 от тази която е до момента. А цената се определя от материалите, електроенергията и вложения труд. Така че както и да се смята електромобилите като цяло продуцират около 60% по-малко въглероден двуокис от автомобил на въглеводороди. Слънчевите панели имат стойност, в която е отчетена всяка една страна на производството и тази цена показва, че няма такива глупости каквито си написал, след като панел струва около 100 дни работа при това. А продуктивността му е поне 5000 дни.

Глупости на търкалета, опорни точки на петролното лоби. Производството на самия електромобил, батерията му, както и рециклирането е в затворена, контролирана среда. Както и рецилкирането им. Нищо общо с димящите таралясници които изхвърлят навсякъде по пътищата директно в атмосферата и от ако щеш и Евро 9, сле няколко месеца не ги знаеш вече кое "Евро" са станали и какви сажди и CO бълват колкото им душа иска навсякъде по земного кълбо. ВКЛЮЧИТЕЛНО течове на масла, изхвърлени филтри и отработени масла където им падне, включително изляти в канализациите от разни майсторчета и т.н. и т.н.! Да сравниш "замърсяване" от електромобил с конвенционален е леко над средната форма на дебилщина. Разбираш ги нещата колкото кучето което гледа Луната.

Като прочетох на прадядо ми тази новина, той се въодушеви от идеята да се пращат в космоса безполезни неща и предложи да дари на Илон личната си тесла.

Аз държа моята тесла в мазето.

Егаси му и простотията.