Българска игра за виртуална реалност печели множество фенове | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Снимка: SpellPunk VR

Българска игра за виртуална реалност печели множество фенове

Разработчиците залагат на иновативни технологии

8 3428

Името на играта е SpellPunk VR. Тя е собственост на българското студио за разработка на видео игри "Инсинерейшън Продъкшънс". Компанията е създадена в средата на 2018 г. от Гергана Грънчарова и Юрий Попов след успешното привличане на чуждестранна инвестиция за развитието му. И двамата са под 30-годишни.

SpellPunk VR е вторият проект, по който родното студио работи. През септември 2018 г. компанията започва работа по първата си видео игра - Third Omen, която е предназначена за световния пазар.

През декември 2018 г. компанията пуска първото демо на играта, което в рамките на месец, е играно в почти целия свят и отразено в десетки международни издания за видео игри, включително и в една от най-големите професионални медии за разработчици на игри.

Третото знамение привлича изключително голям интерес към себе си и компанията емитира нови акции, вкарвайки втора чуждестранна инвестиция за разработката на проекта. Third Omen ще излезе през 2022 г., a "Инсинерейшън Продъкшънс" изненадаха всички свои последователи, когато в началото на тази година обявиха, че работят успоредно по играта им за виртуална реалност SpellPunk.

Това е разбираем ход от страна на студиото, тъй като тази игра дава изключително много поводи за радост на местната гейминг индустрия.

SpellPunk се различава значително от вече публикуваните игри за виртуална реалност на световния пазар. Причините за това са различни - като започнем с арт стила на играта, който силно наподобява комикс, преминем през визуалните ефекти и стигнем до начина, по който се играе играта. По време на игра, играчите рисуват магически символи във въздуха с ръцете си и когато нарисуват правилния символ, активират съответната магия, чрез която се дуалират със своя опонент.

Технологията, която следи движението на ръцете, е една от следващите големи стъпки в сферата на виртуалната реалност.

Към настоящия момент студиото поддържа стандартните контролери за виртуална реалност, но разполага с пълния капацитет да внедри новата технология за следене на ръцете, когато бъде официално пусната. По този начин компанията ще бъде една от първите на пазара за видео игри, внедрили иновацията.

Музиката на SpellPunk VR е написана от световноизвестния композитор на филми и видео игри - Пенка Кунева. Родена в София и емигрирала в Америка, за да преследва мечтите си, тя е сред най-ценените таланти в Холивуд.

Сред геймърите Пенка е по-известната с работата си като водещ оркестратор на Need for Speed и Ender's Game, съкомпозитор на Prince of Persia: The Forgotten Sands и като оркестратор на Transformers: Revenge of the Fallen, Starcraft II, Diablo III, World of Warcraft (Cataclysm, Warlords of Draenor, Legion) и десетки други заглавия.

Играта е достъпна за сериите на HTC Vive, както и за сериите на Oculus Rift и може да бъде разгледана и закупена в Steam или в Viveport.

Българска игра за виртуална реалност печели множество фенове

Българска игра за виртуална реалност печели множество фенове

Разработчиците залагат на иновативни технологии

8 3428 Снимка: SpellPunk VR

Името на играта е SpellPunk VR. Тя е собственост на българското студио за разработка на видео игри "Инсинерейшън Продъкшънс". Компанията е създадена в средата на 2018 г. от Гергана Грънчарова и Юрий Попов след успешното привличане на чуждестранна инвестиция за развитието му. И двамата са под 30-годишни.

SpellPunk VR е вторият проект, по който родното студио работи. През септември 2018 г. компанията започва работа по първата си видео игра - Third Omen, която е предназначена за световния пазар.

През декември 2018 г. компанията пуска първото демо на играта, което в рамките на месец, е играно в почти целия свят и отразено в десетки международни издания за видео игри, включително и в една от най-големите професионални медии за разработчици на игри.

Третото знамение привлича изключително голям интерес към себе си и компанията емитира нови акции, вкарвайки втора чуждестранна инвестиция за разработката на проекта. Third Omen ще излезе през 2022 г., a "Инсинерейшън Продъкшънс" изненадаха всички свои последователи, когато в началото на тази година обявиха, че работят успоредно по играта им за виртуална реалност SpellPunk.

Това е разбираем ход от страна на студиото, тъй като тази игра дава изключително много поводи за радост на местната гейминг индустрия.

SpellPunk се различава значително от вече публикуваните игри за виртуална реалност на световния пазар. Причините за това са различни - като започнем с арт стила на играта, който силно наподобява комикс, преминем през визуалните ефекти и стигнем до начина, по който се играе играта. По време на игра, играчите рисуват магически символи във въздуха с ръцете си и когато нарисуват правилния символ, активират съответната магия, чрез която се дуалират със своя опонент.

Технологията, която следи движението на ръцете, е една от следващите големи стъпки в сферата на виртуалната реалност.

Към настоящия момент студиото поддържа стандартните контролери за виртуална реалност, но разполага с пълния капацитет да внедри новата технология за следене на ръцете, когато бъде официално пусната. По този начин компанията ще бъде една от първите на пазара за видео игри, внедрили иновацията.

Музиката на SpellPunk VR е написана от световноизвестния композитор на филми и видео игри - Пенка Кунева. Родена в София и емигрирала в Америка, за да преследва мечтите си, тя е сред най-ценените таланти в Холивуд.

Сред геймърите Пенка е по-известната с работата си като водещ оркестратор на Need for Speed и Ender's Game, съкомпозитор на Prince of Persia: The Forgotten Sands и като оркестратор на Transformers: Revenge of the Fallen, Starcraft II, Diablo III, World of Warcraft (Cataclysm, Warlords of Draenor, Legion) и десетки други заглавия.

Играта е достъпна за сериите на HTC Vive, както и за сериите на Oculus Rift и може да бъде разгледана и закупена в Steam или в Viveport.