Странната обсесия на Тим Кук по проваления Vision Pro
Шлемът за виртуална реалност на Apple е едно от най-малко търсените им устройства в историята. Но то е изключително присърце на техният шеф
Главният изпълнителен директор на Apple, Тим Кук, далеч не възнамерява да се откаже от очилата за виртуална и добавена реалност — категория устройства, белязана от множество неуспехи и рискови залози, които често не се оправдават.
Както съобщава Марк Гърман от Bloomberg през уикенда, технологичният гигант се готви да пусне не едно, а две обновени версии на Vision Pro.
Междувременно, очилата за виртуална реалност на Apple са изключително малко търсени. Една от причините е цената от $3499. Освен това, над час с устройството предизвиква синини около очите на някои потребители.
Тим Кук е толкова убеден в потенциала на тази технология, че цели да изпревари изпълнителния директор на Meta, Марк Зукърбърг — който също бе обсебен от AR и VR — на пазара. Според Bloomberg, Кук иска да създаде чифт AR очила, които хората да могат да носят през целия ден.
"Тим не го е грижа за нищо друго", споделя вътрешен източник пред Гърман. "Това е единственото нещо, върху което наистина работи от гледна точка на продуктово развитие."
Но предвид добре документираните трудности на този сегмент да привлече масовия потребител, това далеч не е лесна задача. Много продукти вече се провалиха, особено в сферата на виртуалната реалност.
Що се отнася до умните очила, Meta има известен опит. Техните Ray-Ban Meta AI очила, които включват слушалки с костна проводимост, камера и микрофон, се оказаха изненадващо популярни.
Въпреки това, да се нарекат "очила с добавена реалност" би било преувеличение — те не могат да наслагват данни или информация върху зрителното поле на потребителя.
По-рано този месец Гърман съобщи, че Meta планира да последва успеха с по-луксозна версия на очилата на стойност над $1000, която ще включва екран за снимки и приложения. Но засега подробностите са оскъдни и компанията все още не е обявила дата за пускане.
Дали Apple ще успее да изпревари Meta и да предложи по-леки и по-достъпни AR очила, предстои да видим. Дори разработването на по-достъпен наследник на тромавите Vision Pro изглежда предизвикателно. Целта, според Bloomberg, е значително да се намали теглото и цената на устройството — сериозно предизвикателство, особено на фона на възможните нови мита върху китайския внос.
Скокът към леко устройство във формата на обикновени слънчеви очила би бил огромен. Като междинна стъпка, Apple обмисля да добави камера към Apple Watch и AirPods — доста нестандартен отговор на очилата на Meta.
Накратко, къде ще отведе тази обсебеност на Кук по надпреварата със Зукърбърг бъдещето на Apple в света на очилата, остава неясно — но едно е сигурно: Apple мрази да губи.