НАСА потвърди за планета с условия за живот | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

НАСА потвърди за планета с условия за живот

Космическият телескоп "Кеплер" е потвърдил наличието на първата планета извън нашата слънчева система, която се намира в обитаемата зона - регионът, където може да съществува течна вода на повърхността на планетите, съобщи НАСА.

По-рано т.г. френски астрономи потвърдиха откриването на първата екзопланета, отговаряща на основните изисквания за възможност за живот. Снимките, направени от космическия телескоп Кеплер, сега потвърждават това, предаде БГНЕС.
Планетата, наречена Кеплер-22Б, е 2,4 пъти по-голяма от Земята. Учените все още не знаят дали планетата е с предимно скалист, газообразен или течен състав.

Астрономите са наблюдавали планетата, забелязана за пръв път през 2007 г., да прави три завъртания около своето слънце. Но това не означава, че те знаят дали действително там има живот, а просто че има нужните условия.
Ако Кеплер-22Б е с повърхност и атмосфера, подобни на Земята, температурата там би трябвало да е около 22 градуса по Целзий, почти същото като пролетен ден в умерения пояс на Земята, предаде Ройтерс.

Кеплер също така е открил над 1000 нови кандидати за "годна за живот планета", почти удвоявайки предишния известен брой. Десет от тези кандидати са близки по размер на Земята и се намират в обитаемата зона.