Уникални снимки на някои от най-младите звезди | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

Уникални снимки на някои от най-младите звезди

НАСА публикува недатирани снимки, показващи някои от най-младите звезди, виждани някога, благодарение на космическата обсерватория Хершел, част от мисията на Европейската космическа агенция, в която НАСА има значителен принос.

Гъстите пластове от газ и прах около звездите, известни като протозвезди (началния стадий на формирането на звездите - бел. ред.), затрудняваха откриването им. Откритието отваря за учените нов прозорец към разбирането на ранните и най-малко изучени фази на звездообразуване.

Част от изследването е показано в две изображения от същия регион около мъглявината Месие 78, където са намерени около 15 нови протозвезди.

Хершел открил изключително млади протозвезди (посочени в изображението от четири кръга), които са били твърде студени, за да бъдат засечени от предишни снимки на района, направени от космическия телескоп "Спицър" на НАСА.

Наблюденията на телескопа Атакама Патфайндър в Чили, създаден в сътрудничество между института за радио астрономия Макс Планк в Германия, космическа обсерватория Онсала в Швеция и Европейската южна обсерватория в Германия, потвърждават наличието на новооткритите протозвезди.