2,7-километров астероид ще прелети край Земята | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

2,7-километров астероид ще прелети край Земята

Астероидът 1998 QE2 с размер 2,7 километра в нощта на 31 май срещу 1 юни ще премине на разстояние 5,8 милиона километра от Земята.

Специалисти на НАСА планират да извършат радарно сондиране на обекта и да получат данни за свойствата на неговата повърхност, за формата и орбитата му, съобщи РИА "Новости", цитирана от БТА, като се позова на информация на Лабораторията за реактивни двигатели на НАСА в Пасадена.

По размерите си астероидът е 9 пъти по-голям от круизния лайнер "Куин Елизабет 2". Той бе открит на 19 август 1998 година от участниците на американския проект за откриване на астероиди LINEAR (Lincoln Near Earth Asteroid Research).

В нощта на 31 май срещу 1 юни в 23.59 часа българско време 1998 QE2 ще прелети на разстояние 0,039 астрономически единици от Земята. А това е 15 пъти по-далеч от лунната орбита. В същото време това е най-голямото сближаване на астероида с нашата планета за последните 200 години.

По думите на астронома Ланс Бенер новите данни за формата, размера, повърхността и скоростта на въртене ще позволят на специалистите да определят произхода на астероида. Освен това ще бъде установена орбитата му и начинът, по който ще се движи в бъдеще.