Три потенциално обитаеми планети в една система | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

Три потенциално обитаеми планети в една система

Астрономи от Европейската южна обсерватория откриха в съзвездието Скорпион система с "добре запълнена обитаема зона" с три супeрземи, където условията дават възможност да съществува течна вода.

Планетите са около звездата Gliese 667C, чиято маса е една трета от тази на нашето Слънце, предаде АФП, цитирана от БТА.

Системата от три звезди, към която принадлежи Gliese 667C е много изучавана от специалистите. Тя не само е в непосредствено съседство със Слънчевата система (на 22 светлинни години), но и изненадващо прилича на нея. Затова е отличен избор за търсене на потенциално обитаеми екзопланети.

Астрономите са търсели още планети в системата и са открили поне пет, но останалите две не са потвърдени.

Трите суперземи са по-масивни от нашата планета, но са по-малки от Уран и Нептун. Те вероятно са скалисти и са в обитаемата зона, където при подходящи условия може да има течна вода.

"За първи път откриваме три планети от този вид в обитаемата зона на една система", изтъкна Южната европейска обсерватория.

Трите планети са обърнати към звездата си винаги с една и съща страна. Така едната от страните им е постоянно осветена, а другата е винаги в мрак.