Работещ двигател противоречи на физиката | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Работещ двигател противоречи на физиката 3
NASA

Работещ двигател противоречи на физиката

Учени от НАСА разработиха прототип на електромагнитен двигател, който нарушава законите на физиката.

192 1148
Американски проектанти от Центъра за космически полети „Джонсън” в град Хюстън създадоха експериментален образец на електромагнитен двигател, който може да работи в открития космос, съобщи сп. National Geographic, цитирано от ТАСС и БГНЕС.

Учените смятат, че с такъв двигател полетите на космически кораби ще стават „без да се използва никакво гориво”.

Вижте как изглежда двигателят >> >> >>



Конструкторите посочват, че електромагнитният двигател, наричан EmDrive, "превръща електрическата енергия в тяга чрез ефекта на отразяване на микровълните в затворено пространство".

Теоретично, такъв лек двигател може да направи възможен полет на кораб до Марс само за 70 дни”, споделят учените от НАСА.

Проблемът е в това, че EmDrive изглежда противоречи на законите на класическата физика и нарушава третия закон на Нютон, според който силата на действието е равна на силата на противодействието.

Дори и двигателят да работи по начина, по който създателите му твърдят, че го прави, учените така и не могат да обяснят как точно се случва това, което поставя под въпрос някои от най-фундаменталните схващания на физиката.

Предишните научни съобщения за разработка на двигателя бяха посрещнати скептично в научните среди, а някои специалисти дари ги нарекоха „лъженаука”.

Днес обаче, прототипът вече е проучен от независими експерти от НАСА. Те прикрепили двигателя за махало, пускали го действие и замервали движенията на махалото.

Установено е, че EmDrive може да произвежда 1,2 милинютона тяга на киловат електроенергия. Това е значително повече от това, което дава „слънчевият платноход”, който произвежда тяга от 3,33 до 6,67 микронютона на киловат.

Преди НАСА да обърне сериозно внимание на EmDrive, двигателят бе успешно тестван от китайски и дори румънски учени.

Идеята за създаване на EmDrive е обявена пред публиката от британския учен Роджър Шойър преди около 20 години. Шойър може би е създал изобретението си още през 80-те години на миналия век, когато е работел за военните.

Днешният прототип гарантира тяга в резултат на отражението на микровълновото излъчване от стената на конусовидна камера. При съприкосновението със стените на конуса се генерира тяга, макар че от камерата не изтича вещество. Учените не са съвсем наясно как работи двигателят, а технологията, по която той работи е подобна на тази в микровълновите печки - EmDrive е изключително евтин за направа.

По това EmDrive се различава от йонния двигател, монтиран на някои устройства на НАСА - там тягата се получава при йонизация на работното вещество, обикновено газ ксенон, и изхвърлянето на поток от частици от двигателя.

EmDrive създава тяга без да изхвърля каквато и да е материя под формата струя или на изгорели газове.

През следващата година подобрен вариант на EmDrive ще бъде изстрелян в космоса, където ще бъде тествана ефективността му.

Ако EmDrive премине успешно новите тестове, в бъдещите космически кораби няма да има нужда от сегашните тонове гориво.
Работещ двигател противоречи на физиката 3

Работещ двигател противоречи на физиката

Учени от НАСА разработиха прототип на електромагнитен двигател, който нарушава законите на физиката.

192 1148 NASA
Американски проектанти от Центъра за космически полети „Джонсън” в град Хюстън създадоха експериментален образец на електромагнитен двигател, който може да работи в открития космос, съобщи сп. National Geographic, цитирано от ТАСС и БГНЕС.

Учените смятат, че с такъв двигател полетите на космически кораби ще стават „без да се използва никакво гориво”.

Вижте как изглежда двигателят >> >> >>



Конструкторите посочват, че електромагнитният двигател, наричан EmDrive, "превръща електрическата енергия в тяга чрез ефекта на отразяване на микровълните в затворено пространство".

Теоретично, такъв лек двигател може да направи възможен полет на кораб до Марс само за 70 дни”, споделят учените от НАСА.

Проблемът е в това, че EmDrive изглежда противоречи на законите на класическата физика и нарушава третия закон на Нютон, според който силата на действието е равна на силата на противодействието.

Дори и двигателят да работи по начина, по който създателите му твърдят, че го прави, учените така и не могат да обяснят как точно се случва това, което поставя под въпрос някои от най-фундаменталните схващания на физиката.

Предишните научни съобщения за разработка на двигателя бяха посрещнати скептично в научните среди, а някои специалисти дари ги нарекоха „лъженаука”.

Днес обаче, прототипът вече е проучен от независими експерти от НАСА. Те прикрепили двигателя за махало, пускали го действие и замервали движенията на махалото.

Установено е, че EmDrive може да произвежда 1,2 милинютона тяга на киловат електроенергия. Това е значително повече от това, което дава „слънчевият платноход”, който произвежда тяга от 3,33 до 6,67 микронютона на киловат.

Преди НАСА да обърне сериозно внимание на EmDrive, двигателят бе успешно тестван от китайски и дори румънски учени.

Идеята за създаване на EmDrive е обявена пред публиката от британския учен Роджър Шойър преди около 20 години. Шойър може би е създал изобретението си още през 80-те години на миналия век, когато е работел за военните.

Днешният прототип гарантира тяга в резултат на отражението на микровълновото излъчване от стената на конусовидна камера. При съприкосновението със стените на конуса се генерира тяга, макар че от камерата не изтича вещество. Учените не са съвсем наясно как работи двигателят, а технологията, по която той работи е подобна на тази в микровълновите печки - EmDrive е изключително евтин за направа.

По това EmDrive се различава от йонния двигател, монтиран на някои устройства на НАСА - там тягата се получава при йонизация на работното вещество, обикновено газ ксенон, и изхвърлянето на поток от частици от двигателя.

EmDrive създава тяга без да изхвърля каквато и да е материя под формата струя или на изгорели газове.

През следващата година подобрен вариант на EmDrive ще бъде изстрелян в космоса, където ще бъде тествана ефективността му.

Ако EmDrive премине успешно новите тестове, в бъдещите космически кораби няма да има нужда от сегашните тонове гориво.