Установиха формата на хелиосферата | IT.dir.bg

Установиха формата на хелиосферата

Американски и гръцки учени установиха каква форма има хелиосферата.

На първо място, нека припомним какво е хелиосферата.

Хелиосферата е област около Слънцето, в която е силно влиянието на магнитното му поле. Въпросното пространство се ограничава от хелиосферната мантия, в която движението на слънчевия вятър придобива турбулентен характер, и хелиопаузата.

Мястото, където силата на слънчевия вятър е по-малка от необходимата за изтласкването на междузвездния газ, се нарича хелиопауза и е считана за външна граница на Слънчевата система.

От изследването на учените станало ясно, че формата на хелиосферата е сферична, съобщава Лента, цитирана от БТА.

"Опашката на напомнящата мехур хелиосфера е обусловена от силно междузвездно магнитно поле, вместо да е издължена като кометните опашки. То е значително по-силно, отколкото се предполагаше досега", заяви ръководителят на изследването Костас Диалинас от Атинската академия.

До тези заключения учените стигнали, след като изследвали данни, събрани от четири космически мисии - "Касини", IBEX (Interstellar Boundary Explorer), "Вояджър 1" и "Вояджър 2".

Досега учените смятаха, че хелиосферата е със структура, подобна на тази на комета, и с издължена опашка. Новото изследване опровергава тази хипотеза, независимо че в астросферата на редица звезди, например в тази на звездата Мира в съзвездието Кит, специалистите наблюдавали подобни форми.

Резултатите от изследването са публикувани в Nature Astronomy.
Установиха формата на хелиосферата

Американски и гръцки учени установиха каква форма има хелиосферата.

На първо място, нека припомним какво е хелиосферата.

Резултатите от изследването са публикувани в Nature Astronomy.