Учени откриха гените на интелекта | IT.dir.bg

freeimages.com

Учени откриха гените на интелекта

Учени откриха гените на интелекта и се надяват, чрез модификация да могат да повишават интелигентността на дадения индивид.

Специалистите бяха убедени в продължение на известно време, че интелектът е наследствен.

В някои изследвания се твърдеше, че 75% от коефициента на интелигентност е генетичен, а останалата част се оформя от заобикалящите личността фактори като обучение или приятелски групи.

Бързият интернет прави хората по-умни >> >> >>

Досега обаче никой не беше в състояние точно да посочи на кои гени се дължи по-добрата памет, внимание, скорост на обработване на информация и различни други умения, съобщава БГНЕС.

Екип от Лондонския имперски колеж откри две мрежи от гени, които определят дали хората са интелигентни или не толкова умни.

Специалистите сравняват генната мрежа с футболен отбор. Когато всички играчи са на правилните позиции мозъкът функционира оптимално, което води до яснота на мисълта и до това, което познаваме като бързина и хитрост.

Но ако гените мутират или не са подредени по правилния начин, може да се стигне до тъпота на мислене, или дори сериозни нарушения на когнитивните функции.

Учените са на мнение, че трябва да съществува възможност за „майсторска настройка“ на мрежите и ако успеят да открият начин това да бъде правено, те биха били в състояние „да превключат мозъка на интелигентна вълна“.

Досега знаехме, че гените играят главна роля за интелигентността, но не знаехме кои точно гени са отговорни за това“, е оценката на д-р Майкъл Джонсън, водещ екипа, извършил изследването за имперския колеж.

Това изследване изолира някои гени, играещи роля за човешката интелигентност и как те взаимодействат помежду си. Това, което е въодушевящо в случая е, че гените, които ние открихме, се поддават на общо регулиране“, разказва ученият.

Шефът на екипа допълва, че вероятно е възможно да се работи върху тези гени за модифициране на интелигентността, но това засега е само теоретична възможност.

В изследването, публикувано в списание Nature Neuroscience, екипът от изследователи е обработил случаи на човешки мозък на пациенти, на които е била извършена неврохирургия поради епилепсия.

Те били сравнение с данни от здрави хора и после били направени различни сравнителни анализи с цел да бъдат идентифицирани генетичните мрежи, влияещи върху здравите познавателни способности на човека.

Забележителното е, че те установили, че някои от същите гени, които влияят на човешкия интелект при здрави хора, били същите, които причиняват нарушен когнитивни способности и епилепсия, когато мутират.

Тези мрежи учените кръстили M1 и M3.

Първата съдържа приблизително 1000 гена, а втората - малко над 100 гена. Те имат роля и при заболявания като епилепсия, шизофрения и аутизъм.

Германски софтуерен гигант търси програмисти с аутизъм >> >> >>

Значението на всяка мрежа предстои да се уточни, съобщава Фокус.

Според Джонсън тези две мрежи от гени, които вероятно са контролирани от регулаторна система, стоят зад човешките въображение, умствена аритметика, стратегическо планиране, шифровани кръстословици и зад способността да се смеем на анекдоти.

Не е необичайно такива изследвания да повдигнат въпроса за същността на интелигентността.

Интелигентността е сложна мярка за различни когнитивни способности и как те са разпределени сред населението. Тя не измерва едно нещо. Но е измерима”, казва д-р Джонсън.

Учените обясняват приблизително 40 процента от различията в нивото на интелигентност се обясняват с наследственост.

Другите фактори все още не са установени със сигурност, но изследователите допускат, че въоръжени с новата информация, ще бъдат в състояние да намерят начини за промяна на човешката интелигентност.

20 447 freeimages.com

Бързият интернет прави хората по-умни >> >> >>

Тези мрежи учените кръстили M1 и M3.

Германски софтуерен гигант търси програмисти с аутизъм >> >> >>

Значението на всяка мрежа предстои да се уточни, съобщава Фокус.