НАСА откри, че Поясът на Кайпер е значително по-голям от очакваното | IT.dir.bg

Снимка: NASA

НАСА откри, че Поясът на Кайпер е значително по-голям от очакваното

Учените продължават да знаят твърде малко за най-далечния край на Слънчевата система

Данните от сондата New Horizons на НАСА показват, че Поясът на Кайпер се простира значително по-надалеч, отколкото предполагаха предишните оценки. Данните изненадали астрономите.

"New Horizons прави първите директни измервания на междупланетния прах далеч отвъд Нептун и Плутон, така че всяко наблюдение може да доведе до откритие", казва физикът Алекс Донер от университета в Колорадо Боулдър.

"Идеята, че може да сме открили разширен пояс на Кайпер - с изцяло нова популация от обекти, които се сблъскват и произвеждат повече прах - предлага още една следа в разрешаването на мистериите на най-отдалечените региони на Слънчевата система."

Поясът на Кайпер се характеризира с висока плътност на скалисти и ледени обекти. Той се простира отвъд орбитата на Плутон и е пълен с комети, астероиди и планети джуджета, които всъщност не можем да видим, защото са относително малки, а слънчевата светлина е изключително слаба. Но прахът може да ни каже доста за случващото се.

Поясът на Кайпер вече се смяташе за огромен. Започващ от орбитата на Нептун, на около 30 астрономически единици от Слънцето, той се простира навън на неизвестно разстояние. Въпреки това се смяташе, че вътрешният основен регион изчезва на около 50 астрономически единици.

Сондата New Horizons вече е на 58 астрономични единици, но продължава да открива много повече прах, отколкото учените очакваха да има на това разстояние. Това означава, че Поясът не изчезва след 50AU.

Нови изследвания сочат, че той се простира поне до 80 астрономически единици.

Учените се надяват, че New Horizons ще продължи да праща данни поне докато не стигне разстояние от 100 астрономически единици и може би, ако имаме късмет, до самия край на Слънчевата система, над 120 астрономически единици.

НАСА откри, че Поясът на Кайпер е значително по-голям от очакваното

Нови изследвания сочат, че той се простира поне до 80 астрономически единици.