Откриха голямо количество алкохол в центъра на Млечния път | IT.dir.bg

Снимка: NASA

Телескопът ALMA в Чили е направил важното откритие

Екип от Института за радиоастрономия "Макс Планк" в Германия откри облак от молекули пропанол алкохол, разположен в центъра на галактиката ни. Там е открита и най-голямата алкохолна молекула, намирана някога в космоса - в сърцето на Млечния път.

Според учените откритието ще ни помогне разберете по-добре как се формират звездите.

Екипът откри както изопропанол, най-известен със своята полезност при направата на дезинфектант за ръце, така и нормален пропанол, другият вид пропанолов алкохол

Струпванията са недалеч от Стрелец A*, свръхмасивната черна дупка, дебнеща в центъра на нашата галактика.

Регионът, в който е открит алкохолният облак, е известен още и като "родилната зала", защото е родното място на много звезди.

Откриването на тези химикали в междузвездното пространство е част от продължителни усилия за по-добро разбиране на тъй наречените звездни инкубатори като зоната Стрелец B2.

Много е вероятно алкохолът да е ключов за формирането на определен тип звезди.

Телескопът ALMA в Чили е направил важното откритие

Много е вероятно алкохолът да е ключов за формирането на определен тип звезди.