Астрономи наблюдават формиране на планета | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

Астрономи наблюдават формиране на планета

Астрономи в Швейцария откриха млад газов гигант, който все още е в ранен етап от формирането си.

Планетата е като захваната в акреционния диск на своята звезда. Откритието е направено с помощта на телескопа VLT (Very Large Telescope) на Европейската южна обсерватория, съобщи ЮПИ, цитиран от БТА.

Газовият гигант орбитира около своята звезда, която е кръстена HD 100546 и се намира на разстояние 335 светлинни години от Земята.

Астрономите са на мнение, че въпросната протопланета е сходна с Юпитер. Тъй като тя се намира близо до външния край на акреционния диск на звездата си, е възможно да става въпрос за по-древна планета, която е била изхвърлена.

Вероятността по-древна планета да има траектория, която напълно съответства на акреционния диск на звездата, обаче е съвсем малка, отбелязват астрономите.

"Все пак тази хипотеза не трябва изцяло да се изключва, макар да звучи по-неубедително в сравнение с твърдението, че наблюдаваме формиране на планета. Това наблюдение разкрива какво се случва, когато се формира газов гигант", заяви ръководителят на изследването Саша Канц от Федералния технологичен институт в Цюрих.

Резултатите от изследването са публикувани в Astrophysical Journal.
Астрономи наблюдават формиране на планета

Резултатите от изследването са публикувани в Astrophysical Journal.