Телескоп на НАСА откри 10 огромни черни дупки | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

Телескоп на НАСА откри 10 огромни черни дупки

Телескопът NuSTAR (Nuclear Spectroscopic Telescope Array) на НАСА откри 10 нови гигантски черни дупки в далечни галактики.

Това е първото голямо откритие, извършено с помощта на рентгеновия телескоп, който е проектиран специално за търсене на черни дупки, съобщи "Сайънс дейли", цитиран от БТА.

Учени поясниха, че до откритието се стигнало случайно, докато астрономи изследвали наново снимки, направени от NuSTAR.

"Фокусирахме вниманието си върху познати "мишени" и забелязахме черните дупки на заден план", заяви ръководителят на изследването Дейвид Алекзандър от катедрата по физика в университета в Дърам, Англия.

10-те черни дупки са сред стотиците техни посестрими, които НАСА очаква да открие. Учените са на мнение, че супермасивните черни дупки ще допринесат за опознаване на популацията им, след като бъдат каталогизирани.