Вселената може да е произлязла от черна дупка | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

Вселената може да е произлязла от черна дупка

Нова теория гласи, че Големият взрив е резултат от сблъсък на звезда с черна дупка в една различна четириизмерна вселена.

Според нашето разбиране за Вселената, ако хипотетично човек се върне назад във времето допреди 13,8 млрд. години, той ще достигне до т. нар. точка на сингулярност – момент, в който всички закони, управляващи Вселената вече не важат.

Въпреки нашите опити обаче човек не би могъл да надникне отвъд тази точка и да види какво е причинило Големия взрив, създал Космоса такъв, какъвто го познаваме.

Човечеството обаче познава само един друг случай, при който сингулярността съществува и това е във вътрешността на черна дупка, пише изданието ScienceAlert, цитирано от БГНЕС.

Според теория на физика Итън Сигел двете събития може да не са толкова различни.

В материал за списание „Форбс“ той посочва, че поне от математическа гледна точка няма причина да се отхвърли възможността Големият взрив да е резултат от сблъсък на звезда с черна дупка в една различна четириизмерна вселена.

Откриха аномалия в разширяването на Вселената >> >> >>

За първи път тази теория е изложена през 2014 г. от физици в Университета „Ватерло“ в Канада. Според екипа от трима души двата вида сингулярност може да са еднакви, което подсказва, че Вселената ни е родена от сингулярността на значително по-голяма черна дупка.

Според теорията отпреди две години познатият ни свят е нищо друго, освен триизмерна опаковка около хоризонта на събития (мястото в черната дупка, от което няма връщане – бел. ред.) на друга вселена.

При този сценарий нашата Вселена се създава, когато звезда в четириизмерна вселена се сблъсква с черна дупка“, се казва в теорията на канадските учени.

Според Сигел процесите при зараждането на Вселената и тези на границата на хоризонта на събитията всъщност са много сходни.

В същото време според теорията, за която Сигел говори, не е изключено всеки път, в който се образува черна дупка около нея да се формира нова двуизмерна вселена.

Колкото и шантаво да звучи, отговорът е може би“, допълва той.

Вселената може би има ограничен живот >> >> >>

Откриха аномалия в разширяването на Вселената >> >> >>

Колкото и шантаво да звучи, отговорът е може би“, допълва той.

Вселената може би има ограничен живот >> >> >>