Откриха нов естествен спътник на Земята | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

Откриха нов естествен спътник на Земята

Новооткрит астероид се движи около Слънцето по такъв начин, че никога не се отделя прекалено много от Земята и на практика е наш естествен спътник.

Астероидът 2016 НО3 е с подобна стабилна траектория почти от един век и ще продължи да следва планетата ни и през следващите столетия, съобщават от НАСА, цитирани от Фокс нюз и БТА.

Вижте орбитата на астероида-спътник >> >> >>

Още един астероид - 20003 YN107 е следвал подобна траектория преди десетина години, но вече не е близо до нас, каза Пол Чодас от Центъра за близки до Земята обекти на НАСА.

Точният размер на астероида 2016 НО3 не е известен.

Широчината му вероятно е между 40 м и 100 м. Открит е на 27 април с телескопа Pan-STARRS 1 на Хавай.

Обикаляйки около Слънцето, той се завърта и около Земята, като половината от времето е пред планетата ни, а останалото време зад нея, но никога не се доближава на разстояние повече от 15 милиона километра.

Вижте орбитата на астероида-спътник >> >> >>

Точният размер на астероида 2016 НО3 не е известен.