Открита е ”най-старата звезда във Вселената” | IT.dir.bg

Открита е ”най-старата звезда във Вселената”

Австралийски астрономи са открили най-старата позната на човечеството звезда във Вселената.

Откритието ще помогне за разрешаването на отдавнашното противоречие между наблюденията и прогнозите за Големия взрив преди милиарди години, предаде Ройтерс, цитирана от БТА, позовавайки се на публикация в сп. "Нейчър".

Д-р Стефан Келер и екипът му от Австралийския национален университет съобщават, че са наблюдавали химическия отпечатък на "първата звезда".

След 11-годишно търсене, звездата е открита с помощта на телескопа SkyMapper на обсерваторията "Сайдинг Спрингс" в щата Нов Южен Уелс.

"Тази звезда се е формирала скоро след Големия взрив преди 13,7 милиарда години. Откриването й хвърля светлина върху фундаменталното ни място във Вселената и ни помага да разберем откъде се е появил целият заобикалящ ни материал, необходим за оцеляването ни ", казва Келер.

С други думи - Големият взрив е бил началото на Вселената и преди това събитие не е имало нищо, обяснява астрономът.

Древната звезда се намира на около 6000 светлинни години от Земята - сравнително близо според астрономическите стандарти. Тя е сред 60-те милиона звезди, чиито изображения е уловил телескопът SkyMapper през първата си година.

"За пръв път сме в състояние недвусмислено да кажем, че необходимият за оцеляването ни материал идва от първото поколение звезди. Сега вече можем да поставим парченцето от пъзела на точното му място", допълва д-р Стефан Келер.

Съставът на новооткритата звезда показва, че тя се е формирала непосредствено след първична звезда с маса 60 пъти по-голяма от тази на Слънцето.
Открита е ”най-старата звезда във Вселената”