Уникален дирижабъл направи първия си полет | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Уникален дирижабъл направи първия си полет 5
Worldwide Aeros

Уникален дирижабъл направи първия си полет

Американската компания Aeros обяви, че е приключила успешно първите летателни изпитания на уникалния хибриден самолет-дирижабъл "Аероскрафт" (Aeroscraft).

19 317
Създаването на високотехнологичния апарат е финансирано от Министерството на отбраната на САЩ. На проекта се възлагат големи надежди, очаква се той да извърши революция в сферата на продължителните полети, предаде Нюзру, цитиран от БТА.

Дирижабъл от подобен тип може да транспортира на разстояние хиляди километри три пъти повече товари, отколкото големите военно-транспортни самолети. Освен това той не се нуждае от писта, тъй като е снабден със система за вертикално излитане и приземяване, се твърди на сайта на компанията. Освен това цепелинът изразходва три пъти по-малко гориво, отколкото самолетите.

Вижте снимки >>


Летателните изпитания са били извършени в Ориндж Каунти (щата Калифорния), недалеч от Лос Анджелис, където има хангар от времето на Втората световна война. За успешното им приключване съобщи генералният директор и основател на компанията Aeros Игор Пастернак. Украинският имигрант, който е и главен инженер на "Аероскрафт", поясни, че изпитанията са доказали уникалността на конструкцията на летателния апарат, съобщи британският в. "Дейли мейл".

Инженерът на компанията Мунир Джоджо-Вердже, който е ръководил полета на цепелина, седейки в пилотската кабина, на свой ред съобщи за Асошиейтед прес, че е горд от участието си в новаторския проект. На този етап изпитателите са издигнали апарата само на няколко метра височина в самия хангар. По думите на Джоджо-Вердже, повече от всичко създателите на дирижабъла се безпокоят от това дали ще може да противостои на силния вятър и на други екстремни климатични прояви.

Министерството на отбраната и НАСА са вложили в проекта 35 млн долара. Технологията е смятана за перспективна, тъй като дирижабълът ще може да превозва по-големи товари, отколкото всеки друг самолет в зони на стихийни бедствия и до военни бази.

Дължината на цепелина, изработен от свръхлеко въглеродно влакно и алуминий, е около 70 метра. От компанията Aeros отбелязват, че готовият вариант ще е два пъти по-голям. Дирижабълът е зареден с хелий. На пръв поглед се налага външната прилика между цепелина и Thunderbird 2 от известния анимационен сериал на Джери Андерсън "Thunderbirds".

Предстоят още няколко изпитания на "Аероскрафт", преди да може да бъде пуснат в експлоатация. Когато това се случи, в логистиката на каргото, безспорно, ще настъпят огромни промени, тъй като едрогабаритните и тежки товари, които сега се транспортират с кораби, влакове и камиони, в бъдеще ще могат да се доставят по въздуха. Това ще позволи да се гарантира на американската армия голямо предимство в районите на военни действия.

Според създателите на цепелина този тип дирижабли имат голямо бъдеще, тъй като ще могат да бъдат използвани в аерокосмическия отрасъл, в нефтодобивната промишленост, в пътното строителство и т.н. Очаква се "Аероскрафт" да е готов за експлоатация след 3 години. Цепелинът с дължина 137 метра ще може да превозва 66 тона.
Уникален дирижабъл направи първия си полет 5

Уникален дирижабъл направи първия си полет

Американската компания Aeros обяви, че е приключила успешно първите летателни изпитания на уникалния хибриден самолет-дирижабъл "Аероскрафт" (Aeroscraft).

19 317 Worldwide Aeros
Създаването на високотехнологичния апарат е финансирано от Министерството на отбраната на САЩ. На проекта се възлагат големи надежди, очаква се той да извърши революция в сферата на продължителните полети, предаде Нюзру, цитиран от БТА.

Дирижабъл от подобен тип може да транспортира на разстояние хиляди километри три пъти повече товари, отколкото големите военно-транспортни самолети. Освен това той не се нуждае от писта, тъй като е снабден със система за вертикално излитане и приземяване, се твърди на сайта на компанията. Освен това цепелинът изразходва три пъти по-малко гориво, отколкото самолетите.

Вижте снимки >>


Летателните изпитания са били извършени в Ориндж Каунти (щата Калифорния), недалеч от Лос Анджелис, където има хангар от времето на Втората световна война. За успешното им приключване съобщи генералният директор и основател на компанията Aeros Игор Пастернак. Украинският имигрант, който е и главен инженер на "Аероскрафт", поясни, че изпитанията са доказали уникалността на конструкцията на летателния апарат, съобщи британският в. "Дейли мейл".

Инженерът на компанията Мунир Джоджо-Вердже, който е ръководил полета на цепелина, седейки в пилотската кабина, на свой ред съобщи за Асошиейтед прес, че е горд от участието си в новаторския проект. На този етап изпитателите са издигнали апарата само на няколко метра височина в самия хангар. По думите на Джоджо-Вердже, повече от всичко създателите на дирижабъла се безпокоят от това дали ще може да противостои на силния вятър и на други екстремни климатични прояви.

Министерството на отбраната и НАСА са вложили в проекта 35 млн долара. Технологията е смятана за перспективна, тъй като дирижабълът ще може да превозва по-големи товари, отколкото всеки друг самолет в зони на стихийни бедствия и до военни бази.

Дължината на цепелина, изработен от свръхлеко въглеродно влакно и алуминий, е около 70 метра. От компанията Aeros отбелязват, че готовият вариант ще е два пъти по-голям. Дирижабълът е зареден с хелий. На пръв поглед се налага външната прилика между цепелина и Thunderbird 2 от известния анимационен сериал на Джери Андерсън "Thunderbirds".

Предстоят още няколко изпитания на "Аероскрафт", преди да може да бъде пуснат в експлоатация. Когато това се случи, в логистиката на каргото, безспорно, ще настъпят огромни промени, тъй като едрогабаритните и тежки товари, които сега се транспортират с кораби, влакове и камиони, в бъдеще ще могат да се доставят по въздуха. Това ще позволи да се гарантира на американската армия голямо предимство в районите на военни действия.

Според създателите на цепелина този тип дирижабли имат голямо бъдеще, тъй като ще могат да бъдат използвани в аерокосмическия отрасъл, в нефтодобивната промишленост, в пътното строителство и т.н. Очаква се "Аероскрафт" да е готов за експлоатация след 3 години. Цепелинът с дължина 137 метра ще може да превозва 66 тона.