Русия прекрати тестово изстрелване на новата си тежка ракета | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Русия прекрати тестово изстрелване на новата си тежка ракета 14
Снимка: Минобороны РФ

Русия прекрати тестово изстрелване на новата си тежка ракета

Ангара-А5 е имала дефект в резервоара си

| Редактор: Стоян Гогов 22 10683

Русия прекрати планираното си за днес тестово изстрелване на нова тежка ракета-носител от далекоизточната си стартова площадка, предаде Асошиейтед прес.

По план ракетата "Ангара А5" трябваше да излети от космодрума Восточний в 09:00 ч. по Гринуич, но изстрелването беше прекратено две минути преди това.

Вижте как изглежда новата руска ракета "Ангара А5" >> >> >>

Ръководителят на държавната космическа корпорация "Роскосмос" Юрий Борисов каза, че автоматичната система за безопасност е отменила изстрелването, след като е регистрирала дефект в системата за херметизиране на резервоара за окислител.

Борисов допълни, че следващият опит за изстрелване е насрочен за сряда.

Днешното изстрелване трябваше да бъде четвъртото за ракетата "Ангара А5" - тежкотоварна версия на новото семейство ракети "Ангара", разработено, за да замени проектираните в СССР ракети "Протон".

Предишните три изстрелвания бяха извършени от космодрума Плесецк в северозападната част на Русия.

След разпадането на Съветския съюз през 1991 г. Русия нае космодрума Байконур от Казахстан и продължава да го използва за повечето от изстрелванията си в космоса.

Споразумението с Казахстан позволява на Русия да продължи да наема Байконур до 2050 г. срещу 115 милиона долара годишно.

Докато "Роскосмос" продължава да разчита на Байконур, руските власти развиха Восточний като съоръжение, предпочитано за изстрелването на ракетите "Ангара". Изграждането на новия космодрум се проточи по-дълго от планираното и досега той е използван само в ограничена степен.

Какво знаем за тежката "Ангара А5"

Тежката версия има 4 помощни ускорителя, като всеки един от тях на практика е версия на първата степен на Ангара А1.2, работещ с течен кислород и керосин, които се изгарят от ракетния двигател РД-191.

Заедно с ядрото, при излитането функционират общо 5 агрегата РД-191. Втората използва същото гориво и ракетният двигател РД-0124A. Нещата са по-сложни при третата степен, защото тя може да бъде или с модулът Бриз-М, ползващ токсичното гориво диазотен тетраоксид и асиметричен диметилхидразин или модулът КВТК, работещ с течен водород и кислород.

На ниска околоземна орбита Ангара А5 ще може да се извежда 24 500 килограма, а на геостационарна - 7500 кг. Цената на един пуск ще е около 100 милиона долара.

Основният проблем на "Ангара А5" е, че е не може да се ползва многократно. Нейните способности са сходни с тези на американската ракета Falcon-9, но цената на изстрелването е с около 40 милиона долара повече.

Русия продължава да развива своя доста успешен керосиново-кислороден двигател, който наистина има голям потенциал. Експертите обаче споделят, че бъдещето е на метановите ракетни двигатели. За разлика от САЩ и Китай, Русия няма разработки в тази насока. Роскосмос няма и ясни планове и за прилагането на технология, свързана с повторно използване на ракетите.

Всичко това означава, че "Ангара" няма да бъде конкурентна на пазара за комерсиални мисии. Основният ѝ клиент ще е руската армия, а евентуално Роскосмос ще я ползва за различни научни мисии или изграждането на конструкции в орбита.

Русия прекрати тестово изстрелване на новата си тежка ракета 14

Русия прекрати тестово изстрелване на новата си тежка ракета

Ангара-А5 е имала дефект в резервоара си

| Редактор : Стоян Гогов 22 10683 Снимка: Минобороны РФ

Русия прекрати планираното си за днес тестово изстрелване на нова тежка ракета-носител от далекоизточната си стартова площадка, предаде Асошиейтед прес.

По план ракетата "Ангара А5" трябваше да излети от космодрума Восточний в 09:00 ч. по Гринуич, но изстрелването беше прекратено две минути преди това.

Вижте как изглежда новата руска ракета "Ангара А5" >> >> >>

Ръководителят на държавната космическа корпорация "Роскосмос" Юрий Борисов каза, че автоматичната система за безопасност е отменила изстрелването, след като е регистрирала дефект в системата за херметизиране на резервоара за окислител.

Борисов допълни, че следващият опит за изстрелване е насрочен за сряда.

Днешното изстрелване трябваше да бъде четвъртото за ракетата "Ангара А5" - тежкотоварна версия на новото семейство ракети "Ангара", разработено, за да замени проектираните в СССР ракети "Протон".

Предишните три изстрелвания бяха извършени от космодрума Плесецк в северозападната част на Русия.

След разпадането на Съветския съюз през 1991 г. Русия нае космодрума Байконур от Казахстан и продължава да го използва за повечето от изстрелванията си в космоса.

Споразумението с Казахстан позволява на Русия да продължи да наема Байконур до 2050 г. срещу 115 милиона долара годишно.

Докато "Роскосмос" продължава да разчита на Байконур, руските власти развиха Восточний като съоръжение, предпочитано за изстрелването на ракетите "Ангара". Изграждането на новия космодрум се проточи по-дълго от планираното и досега той е използван само в ограничена степен.

Какво знаем за тежката "Ангара А5"

Тежката версия има 4 помощни ускорителя, като всеки един от тях на практика е версия на първата степен на Ангара А1.2, работещ с течен кислород и керосин, които се изгарят от ракетния двигател РД-191.

Заедно с ядрото, при излитането функционират общо 5 агрегата РД-191. Втората използва същото гориво и ракетният двигател РД-0124A. Нещата са по-сложни при третата степен, защото тя може да бъде или с модулът Бриз-М, ползващ токсичното гориво диазотен тетраоксид и асиметричен диметилхидразин или модулът КВТК, работещ с течен водород и кислород.

На ниска околоземна орбита Ангара А5 ще може да се извежда 24 500 килограма, а на геостационарна - 7500 кг. Цената на един пуск ще е около 100 милиона долара.

Основният проблем на "Ангара А5" е, че е не може да се ползва многократно. Нейните способности са сходни с тези на американската ракета Falcon-9, но цената на изстрелването е с около 40 милиона долара повече.

Русия продължава да развива своя доста успешен керосиново-кислороден двигател, който наистина има голям потенциал. Експертите обаче споделят, че бъдещето е на метановите ракетни двигатели. За разлика от САЩ и Китай, Русия няма разработки в тази насока. Роскосмос няма и ясни планове и за прилагането на технология, свързана с повторно използване на ракетите.

Всичко това означава, че "Ангара" няма да бъде конкурентна на пазара за комерсиални мисии. Основният ѝ клиент ще е руската армия, а евентуално Роскосмос ще я ползва за различни научни мисии или изграждането на конструкции в орбита.