Германско изследване: Вместо да щадят природата, електромобилите вредят повече от дизелите | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Германско изследване: Вместо да щадят природата, електромобилите вредят повече от дизелите
Снимка: Getty Images/ Guliver Photos

Германско изследване: Вместо да щадят природата, електромобилите вредят повече от дизелите

По-добри за климата ще бъдат двигателите, задвижвани с метан

197 20754

Германско изследване поставя под въпрос доколко щадящи околната среда са електромобилите, предаде ДПА. Според проучването електромобилите помагат в борбата срещу климатичните промени само на хартия и всъщност вредят повече от дизеловите коли.

Професорът по физика от Кьолн Кристоф Бухал е изготвил разпространения миналата седмица доклад заедно с колегите си Ханс Дитер Карл и Ханс-Вернер Зин за германския Институт за икономическо развитие Ифо (Ifo).

Като се вземат предвид емисиите въглероден диокдис, изхвърляни при производството на батериите за електромобилите и при производството на електроенергия от невъзобновяеми източници в Германия, електромобилите "натоварват" климата с 11 до 28 процента повече, отколкото дизеловите коли, установява изследването.

Използва се много енергия за добива и обработката на литий, кобалт и манган, които се използват в батериите на електромобилите.

Батерията на Тесла Модел 3 (Tesla Model 3) произвежда 11 до 15 тона въглероден диоксид, сочи проучването. Животът на батерията е 10 години, а за година има капацитет да измине 15 000 километра. Това означава 73 до 98 грама въглероден диоксид на километър, според авторите на изследването.

Автомобилостроителите планират да предлагат все повече електромобили, но според авторите на изследването за климата ще бъдат по-добри двигателите, задвижвани с метан, тъй като техните въглеродни емисии са с една трета по-ниски от емисиите на дизеловите двигатели.

Германско изследване: Вместо да щадят природата, електромобилите вредят повече от дизелите

Германско изследване: Вместо да щадят природата, електромобилите вредят повече от дизелите

По-добри за климата ще бъдат двигателите, задвижвани с метан

197 20754 Снимка: Getty Images/ Guliver Photos

Германско изследване поставя под въпрос доколко щадящи околната среда са електромобилите, предаде ДПА. Според проучването електромобилите помагат в борбата срещу климатичните промени само на хартия и всъщност вредят повече от дизеловите коли.

Професорът по физика от Кьолн Кристоф Бухал е изготвил разпространения миналата седмица доклад заедно с колегите си Ханс Дитер Карл и Ханс-Вернер Зин за германския Институт за икономическо развитие Ифо (Ifo).

Като се вземат предвид емисиите въглероден диокдис, изхвърляни при производството на батериите за електромобилите и при производството на електроенергия от невъзобновяеми източници в Германия, електромобилите "натоварват" климата с 11 до 28 процента повече, отколкото дизеловите коли, установява изследването.

Използва се много енергия за добива и обработката на литий, кобалт и манган, които се използват в батериите на електромобилите.

Батерията на Тесла Модел 3 (Tesla Model 3) произвежда 11 до 15 тона въглероден диоксид, сочи проучването. Животът на батерията е 10 години, а за година има капацитет да измине 15 000 километра. Това означава 73 до 98 грама въглероден диоксид на километър, според авторите на изследването.

Автомобилостроителите планират да предлагат все повече електромобили, но според авторите на изследването за климата ще бъдат по-добри двигателите, задвижвани с метан, тъй като техните въглеродни емисии са с една трета по-ниски от емисиите на дизеловите двигатели.