Meta планира да въведе генеративни игри с изкуствен интелект в метавселената | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Meta планира да въведе генеративни игри с изкуствен интелект в метавселената
Снимка: Meta

Meta планира да въведе генеративни игри с изкуствен интелект в метавселената

Компанията залага на AI, за да съживи метавселената си

| Редактор: Кристиан Антонов 1 164

Meta възнамерява да въведе технология за изкуствен интелект в игрите за виртуална, добавена и смесена реалност (VR, AR) като част от усилията си да "съживи" своя проект meta-universe и да актуализира съдържанието на игрите си, базирани на AI.

Този ход има за цел да съживи стратегията на компанията за метавселената, която напоследък се сблъсква с предизвикателства и липса на интерес от страна на потребителите, както и с оперативни загуби. Според публикувана обява за работа, Meta търси професионалисти, които да разработват игри, използващи генеративен AI. Планът е да се създават игри, които ще се актуализират при всяко пускане на пазара, следвайки "недетерминистичен" алгоритъм, при който една и съща история ще бъде представяна в нови варианти всеки път, съобщава TechCrunch.

Фокусът ще бъде върху платформата Horizon - семейство от игри, приложения и инструменти за създаване на метавселена Meta. Компанията обаче не изключва възможността за разширяване на тези технологии към други платформи, включително смартфони и персонални компютри. Освен това Meta има за цел да си сътрудничи с други компании с генеративни инструменти, базирани на изкуствен интелект, за да ускори производството на игри.

Главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг има личен интерес към разработването на игри за очилата Quest, което доведе до увеличаване на инвестициите в проекти за игри в мета-вселената. Той обаче предупреди, че ще минат години, преди компанията да може да печели от генеративния AI, като намекна, че тази инвестиция няма да промени бързо финансовото състояние на Reality Labs, хардуерното и софтуерното подразделение за виртуална и добавена реалност на Meta.

Андрю Босуърт, главен технически директор на Meta и ръководител на Reality Labs, подчертава потенциала на генеративния изкуствен интелект при създаването на съдържание за метавселената. Той обяснява, че тези инструменти могат да изравнят шансовете и да дадат на малките екипи за разработка възможностите на големите студия. Въпреки амбициозните си планове обаче Meta не успява да привлече потребители към своята платформа за смесена реалност Horizon, а подразделението Reality Labs, отговарящо за проектите за метавселената, продължава да търпи значителни загуби.

Като цяло въвеждането на генеративния изкуствен интелект в игралната индустрия предизвиква смесени реакции. Някои разработчици се страхуват за работните си места, докато компании като Inworld и Artificial Agency вече използват технологията, за да създават по-динамични диалози и истории в игрите. Meta, от своя страна, продължава да инвестира милиарди долари в разработването на генеративен AI, като сформира нов екип, фокусиран върху създаването на продукти, използващи технологията, включително производство на реклами, задвижвани от AI.

Meta планира да въведе генеративни игри с изкуствен интелект в метавселената

Meta планира да въведе генеративни игри с изкуствен интелект в метавселената

Компанията залага на AI, за да съживи метавселената си

| Редактор : Кристиан Антонов 1 164 Снимка: Meta

Meta възнамерява да въведе технология за изкуствен интелект в игрите за виртуална, добавена и смесена реалност (VR, AR) като част от усилията си да "съживи" своя проект meta-universe и да актуализира съдържанието на игрите си, базирани на AI.

Този ход има за цел да съживи стратегията на компанията за метавселената, която напоследък се сблъсква с предизвикателства и липса на интерес от страна на потребителите, както и с оперативни загуби. Според публикувана обява за работа, Meta търси професионалисти, които да разработват игри, използващи генеративен AI. Планът е да се създават игри, които ще се актуализират при всяко пускане на пазара, следвайки "недетерминистичен" алгоритъм, при който една и съща история ще бъде представяна в нови варианти всеки път, съобщава TechCrunch.

Фокусът ще бъде върху платформата Horizon - семейство от игри, приложения и инструменти за създаване на метавселена Meta. Компанията обаче не изключва възможността за разширяване на тези технологии към други платформи, включително смартфони и персонални компютри. Освен това Meta има за цел да си сътрудничи с други компании с генеративни инструменти, базирани на изкуствен интелект, за да ускори производството на игри.

Главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг има личен интерес към разработването на игри за очилата Quest, което доведе до увеличаване на инвестициите в проекти за игри в мета-вселената. Той обаче предупреди, че ще минат години, преди компанията да може да печели от генеративния AI, като намекна, че тази инвестиция няма да промени бързо финансовото състояние на Reality Labs, хардуерното и софтуерното подразделение за виртуална и добавена реалност на Meta.

Андрю Босуърт, главен технически директор на Meta и ръководител на Reality Labs, подчертава потенциала на генеративния изкуствен интелект при създаването на съдържание за метавселената. Той обяснява, че тези инструменти могат да изравнят шансовете и да дадат на малките екипи за разработка възможностите на големите студия. Въпреки амбициозните си планове обаче Meta не успява да привлече потребители към своята платформа за смесена реалност Horizon, а подразделението Reality Labs, отговарящо за проектите за метавселената, продължава да търпи значителни загуби.

Като цяло въвеждането на генеративния изкуствен интелект в игралната индустрия предизвиква смесени реакции. Някои разработчици се страхуват за работните си места, докато компании като Inworld и Artificial Agency вече използват технологията, за да създават по-динамични диалози и истории в игрите. Meta, от своя страна, продължава да инвестира милиарди долари в разработването на генеративен AI, като сформира нов екип, фокусиран върху създаването на продукти, използващи технологията, включително производство на реклами, задвижвани от AI.