Tinder ще внедри AI, който да прави съвпадения
Приложението обаче ще запази и "плъзгането настрани"
Tinder ще пробва съвпадения, задвижвани от AI, тъй като приложението за запознанства продължава да губи потребители, пише TechCrunch.
Tinder се надява да обърне спада в броя на активните си потребители, като се обърне към изкуствения интелект. През следващото тримесечие, приложението за запознанства, собственост на Match, ще пусне нови функции за откриване и съвпадение, задвижвани от AI. Добавката цели да предложи на необвързаните алтернатива на "плъзгането настрани", което дефинираше приложението в ранните му дни и накара цяла индустрия да възприеме този жест като стандарт.
В отчета си за приходите за четвъртото тримесечие, компанията отбеляза, че препоръките, курирани от AI, ще осигурят по-"персонализирани и ангажиращи съвпадения". Финансовият директор на Match Group, Гари Суидлър, каза на инвеститорите, че функцията за съвпадение, задвижвана от AI, ще даде на потребителите "нещо различно от плъзгането" като начин за запознанство.
Той уточни обаче, че съвпаденията с помощта на AI ще допълват плъзгането, а не ще го заменят.
"Искаме значителен брой хора да се ангажират с тази функция и да я изпробват... Също така искаме да видим подобрение в качеството на съвпаденията," каза Суидлър. "Искаме този продукт наистина да доставя на хората в смисъл на подобрено качество на съвпаденията, което ще подобри възприятието за продукта и би трябвало да ни помогне да увеличим растежа на потребителите."
Също беше споменато и друга функция с AI - AI Photo Finder, която помага на потребителите да изберат най-добрите снимки за профилите си. Тя стартира миналата година.
Добавките, задвижвани от AI, идват в труден момент за Tinder и индустрията на приложенията за запознанства като цяло.
С времето, младите необвързани започнаха да се уморяват от онлайн запознанствата, които според тях вече не са спонтанни и забавни, а по-скоро приличат на работа. На фона на опасенията за безопасност и поверителност, лошото поведение на други потребители на приложения за запознанства и осъзнаването, че тези приложения предлагат илюзия за избор, когато всъщност потенциалът за съвпадения е по-ограничен, потребителите започнаха да се оттеглят от Tinder и други.
По време на разговора, компанията призна, че глобалният растеж на потребителите на Tinder все още е в упадък.
През октомври, месечните активни потребители (MAUs) на Tinder са били с 10% по-малко в сравнение със същия период на предходната година, като тази цифра леко се подобрява до 9% спад през следващите два месеца.
Приложението отбеляза спад в MAUs с "около 8%" през януари, което изпълнителите се опитаха да представят като положителен сигнал.
Преките приходи на Tinder също не достигнаха вътрешните прогнози на компанията, като възлязоха на $476 милиона, под прогнозния диапазон от $480-$485 милиона.
"Иска ми се да се върнем към растежа, но мисля, че трябва първо да направим малки стъпки. Трябва да пуснем тези продуктови инициативи, да видим как те подобряват тенденциите на потребителите," каза Суидлър относно новите продукти, включително AI функциите за откриване и съвпадение. Компанията също така планира да направи функцията си "Общи приятели" по-достъпна.
Като част от опита си за корекция на курса, Match Group назначи съоснователя на Zillow Group, Спенсър Раскоф, за нов главен изпълнителен директор.
Раскоф говори оптимистично за потенциала на онлайн запознанствата, задвижвани от AI, казвайки, че смята, че "този камбрийски взрив в AI ще позволи на Match Group да има същия вид бизнес промяна, каквато направи преходът от десктоп към мобилни устройства за нашата категория и други категории преди около 10 години — когато мобилните устройства надвишиха десктопите."
Това е доста голям залог.
Той посочи други потребителски мобилни приложения като TikTok, Instagram и Snapchat, които се възползваха от AI функции по отношение на ангажираност и задържане, добавяйки: "Виждам същия потенциал за нас."