Коментари - Автопилотът е вреден за околната среда | IT.dir.bg
назад

Автопилотът е вреден за околната среда

Около един милиард превозни средства в света, ще бъдат оборудвани с платформи за автопилот до 2050 година

Обратно в новината
| Редактор : Кристиан Антонов

Коментари - Автопилотът е вреден за околната среда | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Педалите не искат да използват педали. Искат да убият удоволствието от шофирането! Аз карам 30 годишна кола защото няма компютър който да ми дава наклон на хоя. И да ми казва какво да правя.

кола на 30 г казваш ... в нея има компютър 100%!

Какви други алгоритми има освен "софтуерни алгоритми"? Има ли хардуерни?

Има. Реално и самият процесор може да го разглеждаш като такъв. Преди модемите били софтуерни, после хардуерни. Управлението на мишката отдавна е вкарано в процесора и не е софтуерно. Софтуерното позволява промяна. Но ако нещо е непроменимо, може да се направи хардуерно.

не прочетох цялата глупост , т.е. статия , но имам предлижение. Да се забранят всички автомобили по-модерни от Модел Т на Хенри Форд. Понеже няма компютър, горивна помпа и какво ли не още , той вероятно е много по-екологичен.

хмм 840W ама цялата бордова мощност, а не на автопилота.:) Съвременните автомобилии днес при включена клема 15, консумират над 40А в покой. При 12V -> 480W, някои са дори с 24V -> 960W. Значи, даже ще са по екологични :).

предвид че съвременните автомобили захранват компютрите си като страничен продукт от работата на двигателя с вътрешно горене няма никаква логика да смятаме какви емисии коства този ток. реално автомобилите ни произвеждат многократно повече ток от колкото потребяват, а това им коства несъществено увеличение на разхода на гориво (буквално динамото допринаса до под 1% от разхода на гориво). Всъщност колата ви произвежда такова колосално количество излишен ток, че дори проектирана правилно той е достатъчно да зарежда батерия, така че и автомобила ви дори да изключи двигателя с вътрешно горене съвсем за 40-50 км и да кара на електрически + климатизация + компютри ... Викат им хибриди! Има ги на пазара от над 20 години насам и според мен те са бъдещето на автомобилната индустрия поне за идните 20-30г! Това с ел.колите е просто мечта която не може да се осъществи идните поне 50тина години. С технологиите които имаме днес ел.колите могат да станат реалност единствено ако буквално всяко второ паркинг място стане зарядна станция. Не говоря за 5-6 ел. коли на 1000 коли както е сега, а за 1000 ел.коли от 1000 коли.

Да си чувал за "Закон за запазване на енергията"? Слагам бас, че нищо не си разбал от него, ако си го чел де! Направи следният тест: Вземи едно динамо за велосипед и го завърти на ръка за да почувстваш съпротивата му. След това му закачи една подходяща лампа и пак го завърти на ръка за да почувстваш разликата в съпротивата му. Дай изводите на динамото на късо и пробвай пак да го завъртиш. Може и да разбереш нещо, кой знае!

А колко ток ще харачат процесорите през 2050? И колко ще са мощни?

Процесорите ще да същите само че софтуера ще е друг. Имам осем ядрен смартфон Xiaomi от 2015-та бракувах го защото след ъпдейт батерията умря. Държи 30 минути и чао. Купих нова батерия и тя 30 минути. Купих Хуявей със същите показатели през 2019 батерията още държи защото има европейска забрана за ъпдейти които убиват батерията защото няма суровини. Накратко исках да кажа че софтуера товари хардуера. Имам 15 годишен лаптоп който оживя с новата операционна система на Гугъл. Ай Чал наивници.

Същото е и със светенето с фаровете през деня. Автопилотът поне върши нещо полезно.

Фаровете през деня са полезни, особено извън града! Явно не шофирате и не сте имали ситуация, в която да ви помогнат.

по статистика, дневните светлини не са довели до намален брой катастрофи, са само дизайн.

Фаровете през деня вършат работа в Швеция дет се стъмва в 2 часа на обяд. От там нататък е пълна простотия : 1. Светещите в очите фарове пречат на тези отсреща да преценят правилно дистанцията и скороста. на светещия. 2. Фаровете при експлоатация се износват - потъмняват им рефлекторите, така че всички автомобили дето не са оборудвани със дневни светлини разични от фаровете и се експлоатират постоянно са с потъмняли рефлектори и съответно нощно време фаровете им светят зле. и това говиждам масово като гледам автомобилите които се движат. 3. Светенето в очите с фарове в заръстванията е много полезно за производителите на очила. 4. При постоянно ползване на фаровете се повишава и консумацията на гориво - тия 100 и нещо вата са 400 грама на 100 км бензин. 5. Заради повичшената консумация на фаровете нагарят релета,превключватели и букси по елисталацията.

Абе друго си е да дупчиш ламарината ма москвича..

Пълни глупости! Няма такава консумация!

ЧЕ СКОРО НЯМА ВЪОБЩЕ ДА МОЖЕ ДА СЕ ДИША В ТОЯ ПОБЪРКАН КОНЦЛАГЕР, В КАКЪВТО СЕ ПРЕВЪРНА СВЕТА! ПРЕВЪРНАХА ГО, ПСИХОПАТИТЕ!

Колкото полезно толкова и вредно. Ще духате супата, всички любители на цифровите технологии.

каруца и колиба!

Пълен смях... автопилотът управлява автомобила по най-икономичния възможен начин. Стигал съм до 10% разлика в разхода при мощна кола с най-обикновен радарен круиз контрол.

Аз стигам до 100% икономия, даже без да ставам от дивана.

Въпросът е, колко енергия харчи за това ефективно управление. :-)

харчи повече, но с рекурперация при спиране и интелигентно използване на стартер-генератора се намалява разхода на гориво за зареждане на стартер-батерията. При електро колите пък се зарежда осмовната батерия от тези принципи.

ако янките намалят своето потребление с 1 % вредностите ще намалеят наполовина

840W ? За компютри ли говорим или за котлони ?

Автопилотът трябва да обработи много данни, за да вземе решение. Данните са предимно видео, което трябва да мине вероятно в кадри, които пък се анализарат един след друг. Този процес си е направо плашещо енергоемък, да не кажа и бавен. Айде, новите процесори са много мощни, но пък и времето за вземане на решение трябва да е в милисекунди. Нормално е да има разход на ток като за сървър. :-)

95% от автомобилите по света са около 1 милиард? Всичко в тази статия ли е със същото ниво на достоверност?