17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Не излита ли и не каца ли обратно цяло, не е никаква конкуренция и ще е пълен финансов провал. По добре директно да спират до където са стигнали и да почват нови смислени проекти като совалки или НЛО ако щете.

Мъск може да бъде задминат единственно с принципно нови технологии и концепции за летене. Което е икономическа фантастика за Русия, ЕС, Китай. Последните се мъчат да догонят технологиите на Мъск....вместо да предложат конкурентни нови концепции. Порнографията е в това, че Мъск е събрал елита от мозъци от целият свят. Кое е по-кадърно само отива при Мъск а Мъск му осигурява всичко за Творчество. Не-случайно най-много студенти в САЩ са китайците - местни американци и от Китай, Хонконг и Тайван. Това за САЩ е инкубатор за Гении. Това е кауза пердута за Русия. В ЕС е пълно с източноевропейски студенти по туризъм, "мениджмънт" и всякакви клатикалинки специалности. Целта на тези студенти не е постигане на мечти а просто да избягат от разрушените си страни. И първото което правят тези талантливи деца след първата година като студенти е ....да започнат работа и да се самоиздържат с неквалифициран труд. През това време гениите на Мъск са създали поредната НОВА РАБОТЕЩА КОНЦЕПЦИЯ.

Въпрос на малко време е и другите да намалят разходите си за изстрелване на сателити, но не това е важно! За повечето страни по света е ненужно разходването на средства за нерентабилни и неносещи печалба изследвания. Що се отнася за няколкото големи играчи е възможността за качване на оръжие в орбита, цената на което не е кой знае от какво значение! Важна е ефективността и достатъчната автономност, която за сега никой няма.

добре че са Казахстан да пускат на Путя ракетите в космоса, че доста са я овапцали в Русия.

Руслямците си направиха Плисецк и от там пускат ракети напоследък

Баце ще направи завод за ракети, само да му кажат!

Гейропа трябва да сведе глава пред Русия, да клекне пред Вл. Путин, да му целнуне ръка и да помоли Русия за технологична и финансова помощ. Най-добре е Еврогейския Съюз да стане част от Евраизйската Империя и основно да предлага работа ръка, докато руския елит управлява Европа и Азия.

Брутния вътр. продукт, демек всичко което създава пари в 1 държава, на държавата Русия....е колкото на държавата жуже Южна Корея. Докато Ю. Корея внася суровини и произвежда ПРИНАДЕНА СТОЙНОСТ от стоки произведени от внесените суровини, то Русия образува своя БВП единственно от износ на суровини. В Русия няма ПРИНАДЕНА СТОЙНОСТ, Товарищ. Бегай да четеш на брадатия еврей Карл Маркс "КАПИТАЛЪТ".

Европа е изостанала в ракетостроенето, в чипостроенето, в автомобилостроенето, в корабостроенето, в самолетостроенето. От водеща индустриална сила, се превръща бавно и славно в доставчик на услуги и консуматор на стоки.

Европа е водеща в автомобилостроенето и самолетостроенето, а и в корабостроенето.

Да, бе! Я виж колко са произведените в Европа кораби и колко са само в Южна Корея. За Китай няма да те питам. И виж колко са печалбите на автомобилостроителите в Европа, като ги сравниш с тези на Южна Корея само. За Китай и Япония няма да те питам, че ще се ичервиш от срам. Баси, колко сте задръстени!

В Европа са произведени 16 милона автомобила, докато в Китай са 20 милиона. Европа е 450 милиона, Китай 1,4 милиарда. В Южна Корея са произведени 4 милиона. Япония 8,3 милиона. Та я пак ми обясни кой е по напред? Не говорим за заводи и производства на европейските производители извън ЕС, а само на тези в ЕС. Airbus е най-големият и основен даже световен производител. В Европа се произвеждат Грипен, Рафал, Юрофайтер, Ф-35, Мираж, Тайфун. Кои прави за руслямците корабите Мистрал, кой прави най-големите и луксозни яхти в света? Та айде у лево ако обичаш.

Ама вие на Екзарх Йосиф 119 май сте писатели, а не читатели. Хайде прочети внимателно какво съм написал. Украинския рътахръта, дето е експерт по ракети, танкове, самолети, компютри, ваксини, енергетика, геология, механика на флуидите и квантова физика. Ти си по-печен от баце, бе!

Дееба и тая скапана компанийка от 9500 човека как навря в кучи гъз 450 милионно ЕС и Русия и оная "суперсила", която се храни с прилепи.

С по 600к няма да стане.Трябват 7-8 милиарда и то в ефективни разработки,а не за бюрокрация.

Ами Илон Мъск е мечтател с много пари, а Европа е доста консервативна и мудна. Ако Европа иска да е конкурентна, трябват повече инвестиции в нови разработки. Галилео е един пример за успешен европейски проект.

Мъск, Джобс, Гейтс, Брансон, Безос, Пейдж, Брин, както и много други "мечтатели" са имали щастието да живеят и работят в Америка. Това обяснява много неща.

Ако си на нивото на Европа и Русия, изоставането в ракетостроеното е само в сферата на мотивацията. Всичко друго си имат. Просто нямат необходимата мотивация.

Дъртите комунисти от времето на СССР в Русия или корупционните комисари в ЕС? Мъск е водач на ЧАСТНА ФИРМА. През 2011г дори Нийл Армстронг се изсмя на Мъск, че Мъск щял да направи частна ракета способна да извършва полети до МКС. В екипа на Мъск работят младите мозъци от целия свят, вкл. българи и руснаци. А това се дължи на пикономическата политика на държавата САЩ. Глобален Мениджър по човешките ресурси на Тесла е българката Боряна Динева от Монтана. С три най-престижни дипломи от световни университети по икономика. С тези дипломи в ЕС или Русия г-жа Динева щеше да стане секретарка на тлъста мутра или чиновник. Днес тя назначава и уволнява по целия свят работната ръка на Тесла.

Дай да не преиграваме със секретарка в личен състав. Смешно е! Бил ли си на тази позиция. Щот аз имам бизнес който работи с такива хора. Ето ти една тайна от бранша - такива не взимат решения за наемане/уволняване на важни и решаващи кадри!

И Европа и Русия доста изостанаха, лошото е, че в наса ще има нов началник и той може да забави развитието на Спейс екс.

От къде падаш бе момче? Какво общо има НАСА с развитието на Спейс екс? Протежето на НАСА е Бойнг.

SpaceX и другите компании получават милиарди от НАСА и военните. Само за раработката на товарния и пътничесикя Дракон НАСА са дали над 5 милиарда на SpaceX, отделно продават полетите на НАСА и военните на многократно завишени цени. Полет на пътнически Дракон струва 400 милиона, което няма как да е реалната цена, предвид, че стойността само на ракетата е пъти по-малка. На военните пък преди време продадоха товарен полет за над 300 милиона. В Европа тези субсидии са много по-малки, но и Европа няма толкова голям космически сектор.

Доста тъп коментар, но поне сигурно си неграмотен и лишен от мисловна дейност. Спейск екс имат много общо с НАСА. Ако не бяха милиардните им договори с тях и конкуренцията им с бойнг никога нямаше да стигнат до тук. Вярно и много работа свършиха, но наса им даде и пари и ноу хау, ако знаеш какво изобщо е ноу хау, И ако новия администратор на наса прекрати тази практика за развиване на частната космонавтика нищо вече няма да е същото. чаткаш ли или за такива като теб да пиша по бавно.

Нещо си в грешка тук. НАСА не е давала за товарните дракони 5 милиарда, а 2,5 млрд, включващи 20 товарни полета до МКС и разработването на Пилотиран Дракон. Пътническия Дракон е кораб, ракетата е отделно. В цената влиза и престоят на МКС и връщането на Земята на пътниците. НАСА плаща по 55 милиона на място в Драконите, което е барабар с ракетата, като изстрелването струва 209 милиона долара. Откъде изкара тия 400 милиона не ми е ясно. В същото време НАСА ще плаща по 90 милиона на Боинг за Старлайнера и 85-92 милиона на Роскосмос. Военните наскоро платиха 117 милиона за изстрелване на спътник с Фалкън Хеви, което е реалната цена Цената от 312 милона на последната сделка е поради други причини, а именно, че военните са поискали по голям по обем товар и съответно да се разработи нов връх с нови удължени обтекатели, както и промяна на стартовата площадка и съоръжения на стартовата площадка във Ванденберг. И това трябва да стане бързо, което са допълнителни разходи. Затова са тези 312 милиона, а не само за изстрелването. Следващите полети с такива спътници ще са значително по-евтини вероятно окло 70 милиона. Може еднократно и при втория полет да се добавят допълнителни разходи, които не са покрити от този първи специализиран полет. Та това не е субсидия, а заплащане за специални услуги.

Глупости на търкалета глупави наивни деца. Приходите от НАСА не се равняват и на 10% от бюджета на Спайската. Седнете и четете.

Да, пообъркал съм малко сметките. 400 милиона излиза с парите за разработка на капсулата. За какво са им дали 300+ милиона военните, предвид че ще изстрелват веднъж, не знам. Факт е, че тези цени са си скрита субсидия за космическия сектор в САЩ и то тлъста.

Ми написал съм защо е 312 милиона това изстрелване, прочети пак. Ще има обаче и други изстрелвания със същите екстри и тогава гледай цената. Това няма да е единично изстрелване, но и едно да е това е специална поръчка с нестандартни изисквания към товарния отсек. За такива неща се плаща във всяка една сфера на производството. Примерно стандартен автомобил струва 20 000, ама с разни екстри може да ти струва струва и 100 000. Инак го гледаш същия външно. А сега си представи, че искаш и ново купе с друга форма по твой чертеж, колко мислиш ще ти струва. Пробвай, ама за по-малко от милиард може и да не стане. Това субсидия ли е от твоя страна към автопроизводителя?

Напротив. Този е астронавт и то на възраст. Мечтае докато е жив да има полет до Марс и база на Луната. Още повече договори ще сключи със Спейс Х

Ако говориш за човека който са качили на совалка и съвсем не случайно наричат "баласта", нещо си в дълбока грешка.

Не не съм аз в грешка, а ти. А ако новия администратор бил решал да прекрати нещо си, какво си мислиш, че ще стане? Как НАСА ще лети до МКС. С Роскомикс ли? Или с SLS, само изстрелването на която струва поне 400 милиона, кораба и другите разходи отделно. За кацането на Луната също се разчита на три разработки на частни компании, включително и на Спейс Х. Глей са, путлерасткото ти желание за провал на Спейс Х си играе шега с акъла ти.

Че то европа кога е била напред в космоса

Това е тревожното. Съюз с най-голям БВП да изостава в космоса, военна мощ, та дори и в 5G. EС трябва да измести САЩ и Китай във всяка една област и да си сътрудничи повече с Русия.

С русия вече никой не иска и няма причина да си сътрудничи, нито имат пари нито съвременен ноу хау. На кратко нямат какво да предложат на който и да е партньор.