Коментари - НАСА разработва електрически самолет с 18 мотора | IT.dir.bg
назад

НАСА разработва електрически самолет с 18 мотора

НАСА разработва задвижван от електричество самолет с 18 витлови мотора, предаде агенция ЮПИ.

Обратно в новината

Коментари - НАСА разработва електрически самолет с 18 мотора | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Това е голям успех (или ще бъде голям успех) и нещо с приложение тук на земята. Четох че максималната скорост била 230 мили или 370 километра в час. Има две сили от първостепенно значение при самолетите: подемната сила и челното съпротивление . При обикновенните витлови самолети челно съпротивление има както витлото така и крилото. А тука перките като са пред крилото елиминират челното съпротивление на крилото. Освен това подемната сила разложена по дължината на крилото има различни парциални моменти обикновенно и това не е оптимално , защото крилото трябва да е съвсем леко и моментите трябва да са равни за да се получи максимална издържливост на крилото. И скоростите на въртене на перките са различни в този вариант. Освен това, ако скоростта на въздушната струя е по голяма от скоростта на самолета, подемната сила нараства в сравнение с случая когато скороста на въздуха под крилото е равна на тази на самолета. Всичко това е довело до по - голям пробег 720 километра . Обикновенно в най - добрия случай е от порядъка на 400 - 500 километра и една по висока скорост. Това прави момента , когато електрическите витлови самолети ще се използуват комерсиално като пътнически самолети и ще съктатят чакането по отдалечени летища и намалят чума при излитане , кацане и прелитане над големи градове.

"Това прави момента" да се чете "Това прави по - близко момента"

При размах на крилата 10 м и тяло посредата поне 1,5 м и отстояние на най-близкия мотор на поне 0,5 м от тялото ни остават 7,5 м за разполагане на 18 мотора на двете крила. И диаметъра на всяко витло ще е 12 см ?? Нещо има много сбъркано в тази статия. За да развие скорост 300 км/ч тия витла с колко оборота в минута ще се въртят ? С 20 000 ? Вероятно е с 2 или 4 витла и 18 акумулатора. Или нещо е сбъркано яко в тая статия.

А дали ще намерят доста дълъг кабел за да захранят елмоторите? Не са казали с право или променливо напрежение ще се захранва, защото това е много важно.

БРЦК

Ако са направили батерии на променливо напрежение ще е интересно!

БРЦК

И какво му е иновативното бе ? Самолет с ел. двигатели и батерии? Такива има от 10 години поне. А има проекти на нещо сердно между самолет и дирижабъл който работи на теория вечно с едно зареждане с въздух под налягане и ползва земното въртене и притегляне. Е да - бавно е но пък иновативно ! Google 'Gravity powered aircraft'

mISHO

Да им пикам на разработката. 60% от rc моделите са електрически с полимерни клетки и тяга от по няколко десетки килограма, половината от които могат да се изполват за допълнителен енергоизточник. С други думи решение на проблема с полета чрез електрозадвижване има. По-скоро трябва да съсредоточат усилията си върху по-леки и пп-мощни енергоизточници, а не след някой и друг месец да има изцепка "ние знаехме, че ще полети ама искахме да сме сигурни"...

Ето ви жив пример как се харчат парите на данъкоплатците. Нямат си друга работа ще доразвиваме отживелици. Все едно да модернизират влак с парен мотор. Пари хвърлени на вятъра. Така е! Едно време като не обърнаха внимание на Тесла сега страдаме от шепа мазни индустриалци, които не могли да сложат електромер на една от идеята му. Така си живеем на планетата Земя. Знаете ли защо извънземните са се развили технологично до толкова, че да преодоляват големите пространства? Защото си нямали евреи и банки да ги заземяват и заробват с лихви на техните планети.

Друго си е да правиш с парите на данъкоплатците балистични ракети с ядрен заряд - за защита разбира се. Нали червенушко?

Ал

Язе па сакам 64-витлов!

Камиона дали е литнал? На мен в мазето ми се търкалят 10-на китайски вентилатора и една бебешка количка и се замислям, ако ги монтирам ще ми стигне ли тягата или трябва да ги подпомогна с малко реактивна такава тип "смилянски боб"!

Ако бяха предвидили и соларни панели, съвсем съвременно щеше да изглежда! Като правят опити за сега на камион с крила, дали таз снимка въобще важи?

А с колко core-та е?

Аз ли не мога да броя до 20 или авторите на статията?

3 са резервни, ако спре някои да го сменят по време на полет ;-)

18+3 =20

Аз на снимката виждам две перки и 18 обтекателя в които не се вижда какво има. Може да са батериите може и да са двигателите, а тягата до перките има много начини как да се предаде.

Дано направят и по-големички с по 36 двигателя, та като се развалят 1-2 мотора да не падат.

Да се надяваме, че ще е по-тих от турбовитловите.

би трябвало да е безшумен.

Не е така. Доста голяма част от шума идва от свистенето на перката.